| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kur'an Okuma ve Tecvid IV | İİF202 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes VELİ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okuma becerisi kazanmak, Tecvid kurallarını teorik ve uygulamalı öğrenmek, bazı sûreleri manalarını kavrayarak ezberlemek |
| Ders İçeriği |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 9-12. cüzleri yüzüne okuma |
| Ders Kaynakları |
Abdurrahman Çetin, Kur’an Okuma Esasları, Emin Yayınları, İstanbul, 2017; Ramazan Pakdil, Ta’lim Tecvid ve Kıraat, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 2016; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerîm’in Tecvîdi, Ankara, 1993
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tecvid alıştırmaları ve tahlili | Ders Grup Çalışması |
| 2 | Mutaffifîn Sûresi, yüzüne okuma (9. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 3 | İnfitâr Sûresi, yüzüne okuma (9. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 4 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (9. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 5 | Tekvîr Sûresi, yüzüne okuma (10. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 6 | Abese Surah, face reading (10th juz) | Ders Grup Çalışması |
| 7 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (10. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 8 | Ara sınav | Sözlü |
| 9 | Nâzi’ât Sûresi, yüzüne okuma (11. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 10 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (11. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 11 | Nebe Sûresi, yüzüne okuma (11. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 12 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (12. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 13 | Cuma Sûresi, yüzüne okuma (12. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| 12 | Ezber dinleme, yüzüne okuma (12. cüz) | Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. | |||
| Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. | |||
| Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |