Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis II | İİF206 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Dört sünen kitabının detaylı tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kütabü''t-ta'bîr" bölümündeki hadisler. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları.
Buhârî Tirmizî Ebû Dâvûd Nesâî İbn Mâce İsmail Lütfi Çakan Ahmet Yücel |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Uygulama 1 | 5 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sünen Nesâi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Tirmizî | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Sünen Ebû Dâvûd | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Sünen İbn Mâce | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | بَابُ أَوَّلُ مَا بُدِئَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الوَحْيِ الرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ، بَابُ رُؤْيَا الصَّالِحِينَ، بَابُ الرُّؤْيَا مِنَ اللَّهِ، بَابٌ: الرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ جُزْءٌ مِنْ سِتَّةٍ وَأَرْبَعِينَ جُزْءًا مِنَ النُّبُوَّةِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | بَابُ المُبَشِّرَاتِ، بَابُ رُؤْيَا يُوسُفَ، بَابُ رُؤْيَا إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ، بَابُ التَّوَاطُؤِ عَلَى الرُّؤْيَا، بَابُ رُؤْيَا أَهْلِ السُّجُونِ وَالفَسَادِ وَالشِّرْكِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | بَابُ مَنْ رَأَى النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي المَنَامِ، بَابُ رُؤْيَا اللَّيْلِ، بَابُ الرُّؤْيَا بِالنَّهَارِ، بَابُ رُؤْيَا النِّسَاءِ، بَابٌ: الحُلْمُ مِنَ الشَّيْطَانِ، فَإِذَا حَلَمَ فَلْيَبْصُقْ عَنْ يَسَارِهِ، وَلْيَسْتَعِذْ بِاللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | بَابُ اللَّبَنِ، بَابُ إِذَا جَرَى اللَّبَنُ فِي أَطْرَافِهِ أَوْ أَظَافِيرِهِ، بَابُ القَمِيصِ فِي المَنَامِ؟ن ،بَابُ جَرِّ القَمِيصِ فِي المَنَامِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | بَابُ الخُضَرِ فِي المَنَامِ، وَالرَّوْضَةِ الخَضْرَاءِ، بَابُ كَشْفِ المَرْأَةِ فِي المَنَامِ، بَابُ ثِيَابِ الحَرِيرِ فِي المَنَامِ،بَابُ المَفَاتِيحِ فِي اليَدِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | بَابُ التَّعْلِيقِ بِالعُرْوَةِ وَالحَلْقَةِ، بَابُ عَمُودِ الفُسْطَاطِ تَحْتَ وِسَادَتِهِ، بَابُ الإِسْتَبْرَقِ وَدُخُولِ الجَنَّةِ فِي المَنَامِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | بَابُ القَيْدِ فِي المَنَامِ، بَابُ العَيْنِ الجَارِيَةِ فِي المَنَامِ، بَابُ نَزْعِ المَاءِ مِنَ البِئْرِ حَتَّى يَرْوَى النَّاسُ، بَابُ نَزْعِ الذَّنُوبِ وَالذَّنُوبَيْنِ مِنَ البِئْرِ بِضَعْفٍ، بَابُ الاِسْتِرَاحَةِ فِي المَنَامِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | بَابُ القَصْرِ فِي المَنَامِ، بَابُ الوُضُوءِ فِي المَنَامِ، بَابُ الطَّوَافِ بِالكَعْبَةِ فِي المَنَامِ، بَابُ إِذَا أَعْطَى فَضْلَهُ غَيْرَهُ فِي النَّوْمِ، بَابُ الأَمْنِ وَذَهَابِ الرَّوْعِ فِي المَنَامِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | بَابُ الأَخْذِ عَلَى اليَمِينِ فِي النَّوْمِ، بَابُ القَدَحِ فِي النَّوْمِ، بَابُ إِذَا طَارَ الشَّيْءُ فِي المَنَامِ، بَابُ إِذَا رَأَى بَقَرًا تُنْحَرُ، بَابُ النَّفْخِ فِي المَنَامِ، بَابُ النَّفْخِ فِي المَنَامِ، بَابُ المَرْأَةِ السَّوْدَاءِ، | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | بَابُ المَرْأَةِ الثَّائِرَةِ الرَّأْسِ، بَابُ إِذَا هَزَّ سَيْفًا فِي المَنَامِ، بَابُ مَنْ كَذَبَ فِي حُلُمِهِ، بَابُ إِذَا رَأَى مَا يَكْرَهُ فَلاَ يُخْبِرْ بِهَا وَلاَ يَذْكُرْهَا، بَابُ مَنْ لَمْ يَرَ الرُّؤْيَا لِأَوَّلِ عَابِرٍ إِذَا لَمْ يُصِبْ، بَابُ تَعْبِيرِ الرُّؤْيَا بَعْدَ صَلاَةِ الصُّبْحِ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | |||
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği kazandırmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ;
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ;
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ;
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği kazandırmak. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ;
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |