EN
  • Anasayfa
  • İİF214 İslam Felsefesi I (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF214 - İslam Felsefesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Felsefesi I İİF214 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLAHİYAT
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren
Amaç

İslam Felsefesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Müslüman filozofların yaptıkları felsefeyi tahlil etmek.

Ders İçeriği

İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak.

Ders Kaynakları Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986.
İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019.
İslâm Felsefesi-Hilmi Ziya Ülken
İslam Felsefesi Tarihi, ed. İbrahim Maraş
İslâm Felsefesi: Tarih ve Problemler, M. Cüneyt Kaya (ed), İSAM, 2013
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders metodu ve ders kaynaklarının tanıtımı, İslâm Felsefesinin Düşünce Tarihindeki Yeri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 İslâm Felsefesi Tabiri, İslâm Felsefesinin Yerli ve Yabancı Kaynakları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Antİk Yunan’dan İntikal Eden Miras: Çeviri Hareketleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 İslâm Felsefesinde Bazı Kavramlar: Felsefe-Hikmet, Filozof (Feylesof)-Hakîm, Felâsife Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Felsefe-Din İlişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Felsefî Ekoller, İslâm Felsefesi ve Özgünlük Meselesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Klasik Dönem İslâm Filozoflarının Tanıtımı: Kindî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Kindî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Fârâbî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Fârâbî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
12 İhvân-ı Safâ Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
12 İbn Miskeveyh
14 İbn Sînâ Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
14 İbn Sînâ Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
16 Final Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kindî, Fârâbî, İhvân-ı Safâ, İbn Miskeveyh, İbn Sînâ gibi düşünürlerin felsefî sistemleri, özellikle varlık, bilgi, ahlâk ve siyâset konularındaki yaklaşımlarını kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Felsefe-din ilişkisine yönelik geleneksel yaklaşımları karşılaştırır
İslam felsefesinin düşünce tarihindeki konumunu belirler.
Emevi ve Abbâsî dönemlerinde başlayan çeviri faaliyetlerinin İslam düşünce dünyasına olan etkilerini tartışır; bu süreçte çevirilerin yalnızca aktarım değil aynı zamanda yorumlama, adaptasyon işlevi gördüğünü gösterir.
Kur’ân, hadis, düşünsel-pratik İslam geleneği gibi yerli kaynaklarla Antik Yunan, Hint, Pers gibi “yabancı” geleneklerden aktarılan düşünsel unsurlar arasındaki etkileşimleri ve dönüşümleri açıklar.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Felsefe-din ilişkisine yönelik geleneksel yaklaşımları karşılaştırır - - 5 - - - - - - -
İslam felsefesinin düşünce tarihindeki konumunu belirler. - - - - - - - 5 - -
Emevi ve Abbâsî dönemlerinde başlayan çeviri faaliyetlerinin İslam düşünce dünyasına olan etkilerini tartışır; bu süreçte çevirilerin yalnızca aktarım değil aynı zamanda yorumlama, adaptasyon işlevi gördüğünü gösterir. - - - 5 - - - - - -
Kur’ân, hadis, düşünsel-pratik İslam geleneği gibi yerli kaynaklarla Antik Yunan, Hint, Pers gibi “yabancı” geleneklerden aktarılan düşünsel unsurlar arasındaki etkileşimleri ve dönüşümleri açıklar. - - - - - - 5 - - -
Ortalama Değer - - 1,25 1,25 - - 1,25 1,25 - -