| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kur'an Tarihi | İİF323 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muharrem TURAN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kur’an’ın metinleşmesi sürecinin ve ilk tefsir çalışmalarının, tefsir ekolleri ve Kur’an’a farklı yaklaşımların incelenmesi dersin temel hedefleri arasında yer almaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kur’an’ın metinleşmesi sürecinin, Kur’an tefsirini gerekli kılan nedenlerin, Tefsir tarihini, kaynaklarını, Tefsir ilminin tarihi sürecini: Peygamber Dönemi, Sahabe dönemi, Tabiin Dönemi ve müteakip dönemleri; Tefsir okullarını ve örneklerini ve Tefsir’de son dönem gelişmeleri aşağıdaki program çerçevesinde tanıtılması. |
| Ders Kaynakları |
Prof. Dr. İsmail Cerrahoğlu, Kur'an Tarihi, İstanbul: 2015
Osman Keskioğlu, Kur’an Tarihi, İstanbul 1953. Mehmed Sofuoğlu, Tefsire Giriş; İstanbul: 1981 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Vahiy ve Nübüvvet | |
| 2 | Kur'an'ın Nüzulu | |
| 3 | Kur'an'ın Metinleşmesi | Ders |
| 4 | Kur'an'ın Tespiti | |
| 5 | Kur'an'ın Derlenmesi | |
| 6 | Kur'an'ın Çoğaltılması | |
| 7 | Kur'an'ın Tertibi | |
| 8 | Kur'an'a Hareke ve Nokta Konulması | |
| 9 | Yedi Harf Meselesi | |
| 10 | Kıraatler | |
| 11 | Kur'an'ın Tercümesi | |
| 12 | Kur'an'ın Tefsiri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kur’an’ın metinleşmesi sürecini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kur’an tarihinin ana meselelerini tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tefsirin temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kur'an'ın tercümesi ile ilgili hususları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |