| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma | İİF325 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes VELİ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kur'an-ı Kerim'i usul ve kaidelerine uygun olarak bazı kolay makamları uygulamak suretiyle okumayı temin etmek |
| Ders İçeriği |
Kur'an-ı Kerim'i usul ve kaidelerine uygun olarak bazı kolay makamları uygulamak suretiyle okuma becerisini kazanır |
| Ders Kaynakları |
Abdurrahman Çetin, Kur’an Okuma Esasları, Emin Yayınları, İstanbul, 2017
Yardımcı Kaynak: Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerîm’in Tecvîdi, Ankara, 1993 Yardımcı Kaynak: Ramazan Pakdil, Ta’lim Tecvid ve Kıraat, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 2016 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fatiha suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 2 | Bakara suresi 1-5 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 3 | Bakara suresi 285-286 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | Bakara suresi 255 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 5 | Fil suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 6 | Kureyş suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 7 | Maun suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 8 | Kevser suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | Kafirun suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 10 | Nasr suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | Tebbet suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 12 | İhlas suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 13 | Felak suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | Nas suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din hizmetlerini etkin ve Diyanet İşleri Başkanlığının beklentilerine uygun bir şekilde yerine getirebilir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ses ve makam bilgisine sahip olur. | |||
| Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Din hizmetlerini etkin ve Diyanet İşleri Başkanlığının beklentilerine uygun bir şekilde yerine getirebilir. | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ses ve makam bilgisine sahip olur. | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |