Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medya Arapçası | İİF329 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
ilk altı dönem boyunca okutulan klasik Arap edebiyatı bilgisinin üzerine günümüz Arap medyasında kullanılan ve klasik Arapçadan oldukça farklı bir vokabüler içeriğe sahip modern Arapça hakkında bilgi sahibi edindirmek. |
Ders İçeriği |
Klasik dönemde yazılan ve üretilen dil ile modern dönemde kullanılan dil yanında basın dili kendine haz dilsel özellikler barındırmaktadır. Bu dilde farklı kavramlar üretilmiş ve edebi dilden farklılık arzeden bir dil kullanıldığından bu dile hakim olmak ve bu dili kullanabilmek için ayrı bir çaba gerekmektedir. Bu amaçla basın dilinin farklılıkları anlatılacak ve bazı metinler üzerinde okumalar yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Şener Şahin, Hüseyin Günday, Modern Arapça Metinler,
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modern Arapçanın Karakteristikleri | Tartışmalı Ders |
2 | Irak Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
3 | Arabistan Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
4 | Cezair Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
5 | Tunus Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
6 | Mısır Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
7 | Fas Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
8 | Suriye Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
9 | Kuveyt Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
10 | Katar Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
11 | Yemen Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
12 | Lübnan Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
13 | Bahreyn Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
14 | Umman Basınından Örnek Metinler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap Basın dili hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik dilin karmaşıklık ve donukluğundan nefes alır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arap akademisinden kaleme alınmış tez ve makalelerin diline vakıf olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap Basın dili hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Klasik dilin karmaşıklık ve donukluğundan nefes alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arap akademisinden kaleme alınmış tez ve makalelerin diline vakıf olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |