| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klasik Ahlak Metinleri | İİF339 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ahlâk düşüncesine dair klasik dönemde tartışılan meseleleri günümüz ilim ve fikir dünyasının gündemine almak ve bu şekilde hâlihazırdaki ahlakî sorunların tespiti, tenkiti yapılarak çözümü için geçmiş birikimden istifade etmek. |
| Ders İçeriği |
İslam’da temel ahlak değerleri klasik metinler üzerinden değerlendirilir. |
| Ders Kaynakları |
İbn Miskeveyh, Tehzîbü’l-ahlâk.
Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai Adudiddin el-İci Ahlak-u Adudiddin Nasıruddin Tusi Ahlak-ı Nâsiri |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klasik ahlak felsefesi kaynaklarının tanıtılması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kindi'nin Risaleleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kindi'nin Risaleleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | İbn Miskeveyh'in Tehzibü'l-Ahlak adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 4 | İbn Miskeveyh'in Tehzibü'l-Ahlak adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Nasıruddin Tusi'nin Ahlak-ı Nâsiri' adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Nasıruddin Tusi'nin Ahlak-ı Nâsiri' adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Celaleddin Devvani'nin Ahlak-ı Celali adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Celaleddin Devvani'nin Ahlak-ı Celali adlı eseri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai | Tartışmalı Ders |
| 13 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ahlakî sorunların tespiti, tenkiti yapılarak çözümü için geçmiş birikimden istifade etmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ahlak felsefesinin klasik kaynaklarını tanımak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |