| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyolojiye Giriş | İİF345 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencileri, alanda daha sonra yapacakları çalışmalara hazırlayacak temel sosyolojik kavramlar ve araştırma yöntemleri ile tanıştırmak |
| Ders İçeriği |
Sosyolojik Bakış açısı, Sosyolojik kuramlar, Din ve Toplum |
| Ders Kaynakları |
İçli. G. , Sosyolojiye Giriş, Anı Yayıncılık, 6.Baskı, 2012, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyoloji Bilimi | Ders |
| 2 | Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Toplumsal Gruplar | Ders |
| 3 | 3.Toplumsal Gruplar | Ders |
| 4 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | Ders |
| 4 | Toplumsal Kurumlar | Ders |
| 5 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | Ders |
| 6 | Davranış Kalıpları | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Toplumsal Kontrol Mekanizmaları | Ders |
| 6 | Davranış Kalıpları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 7 | Toplumsal Kontrol Mekanizmaları | Ders |
| 9 | Toplumsal Değişme | Ders |
| 10 | Gelişmişlik ve Az Gelişmişlik | Ders |
| 11 | Toplumsal Tabakalaşma | Ders |
| 12 | Toplumsal Hareketlilik | Ders |
| 13 | Yerleşim Düzeni | Ders |
| 14 | Nüfus | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Aynı toplumdaki insanların ortak değerlerini kavrayacaklar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | 4 | 5 | 3 | ;
| Aynı toplumdaki insanların ortak değerlerini kavrayacaklar | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
| İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3,67 | 3,33 | 3,33 | 2,67 | 2,67 | 2 | 3 | 3,33 | 4 |