Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ahlak Felsefesi | İİF347 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ahlak felsefesiyle ilgili temel kavram ve problemleri tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak, Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler |
Ders Kaynakları |
Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayıncılık)
Bedia Akarsu, Ahlak Öğretileri Macit Fahri, İslam Ahlak Teorileri Mustafa Çağırıcı, Anahatlarıyla İslam Ahlakı Nurettin Topçu, İsyan Ahlakı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ahlaka Giriş: Ahlakın kelime ve terim anlamları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
2 | Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
3 | Diğer ilimlerle ahlak arasındaki ilişki | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
4 | Meleke; Nefs ve Nefsin kuvvetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
5 | Fazilet-Razilet; İtidal-İfrat-Tefrit çerçeveleri ve bunlara dair örnekler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
6 | Adalet kavramı ve Ahlaktaki boyutları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
7 | Sorumluluk fikri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
8 | Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
9 | Felsefede Ahlak anlayışları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
10 | İslam Ahlak felsefesinin ortaya çıkışı ve ana kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
11 | Saadet kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
12 | İrade, hareket ve Ahlaki eylem | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
13 | Vazife ahlakı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
14 | Modern ahlak tartışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel ahlak kavramları ve bunların tasnifini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ahlak anlayışlarını tanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Modern ahlak tartışmaları hakkında bilgi, kanaat ve yorum sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel ahlak kavramları ve bunların tasnifini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ahlak anlayışlarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern ahlak tartışmaları hakkında bilgi, kanaat ve yorum sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |