EN
  • Anasayfa
  • İİF347 Ahlak Felsefesi (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF347 - Ahlak Felsefesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ahlak Felsefesi İİF347 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Ahlak felsefesiyle ilgili temel kavram ve problemleri tanıtmak.

Ders İçeriği

Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak, Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler

Ders Kaynakları Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayıncılık)
Bedia Akarsu, Ahlak Öğretileri
Macit Fahri, İslam Ahlak Teorileri
Mustafa Çağırıcı, Anahatlarıyla İslam Ahlakı
Nurettin Topçu, İsyan Ahlakı
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ahlaka Giriş: Ahlakın kelime ve terim anlamları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
2 Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
3 Diğer ilimlerle ahlak arasındaki ilişki Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
4 Meleke; Nefs ve Nefsin kuvvetleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
5 Fazilet-Razilet; İtidal-İfrat-Tefrit çerçeveleri ve bunlara dair örnekler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
6 Adalet kavramı ve Ahlaktaki boyutları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
7 Sorumluluk fikri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
8 Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
9 Felsefede Ahlak anlayışları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
10 İslam Ahlak felsefesinin ortaya çıkışı ve ana kaynakları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
11 Saadet kavramı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
12 İrade, hareket ve Ahlaki eylem Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
13 Vazife ahlakı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
14 Modern ahlak tartışmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel ahlak kavramları ve bunların tasnifini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Ahlak anlayışlarını tanır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Modern ahlak tartışmaları hakkında bilgi, kanaat ve yorum sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel ahlak kavramları ve bunların tasnifini bilir. - - - - - - - - - -
Ahlak anlayışlarını tanır - - - - - - - - - -
Modern ahlak tartışmaları hakkında bilgi, kanaat ve yorum sahibi olur. - - - - - - - - - -