| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ahlak Felsefesi | İİF347 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ahlak felsefesiyle ilgili temel kavram ve problemleri tanıtmak. |
| Ders İçeriği |
Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak, Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler |
| Ders Kaynakları |
Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayıncılık)
Bedia Akarsu, Ahlak Öğretileri Macit Fahri, İslam Ahlak Teorileri Mustafa Çağırıcı, Anahatlarıyla İslam Ahlakı Nurettin Topçu, İsyan Ahlakı |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ahlaka Giriş: Ahlakın kelime ve terim anlamları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 2 | Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 3 | Diğer ilimlerle ahlak arasındaki ilişki | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | Meleke; Nefs ve Nefsin kuvvetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 5 | Fazilet-Razilet; İtidal-İfrat-Tefrit çerçeveleri ve bunlara dair örnekler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 6 | Adalet kavramı ve Ahlaktaki boyutları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 7 | Sorumluluk fikri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 8 | Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | Felsefede Ahlak anlayışları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 10 | İslam Ahlak felsefesinin ortaya çıkışı ve ana kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | Saadet kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 12 | İrade, hareket ve Ahlaki eylem | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 13 | Vazife ahlakı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | Modern ahlak tartışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel ahlak kavramları ve bunların tasnifini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Ahlak anlayışlarını tanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Modern ahlak tartışmaları hakkında bilgi, kanaat ve yorum sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |