| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi | İİF316 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders anlatım ve öğrencilerin katılımıyla işlenecektir. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam Ahlak esasları ve İslam Ahlak felsefesi alanında öğrencileri yetkin hale getirmek |
| Ders İçeriği |
AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKI |
| Ders Kaynakları |
İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi Editörler: Prof. Dr. İsmail Erdoğan-Doç. Dr. Enver Demirpolat Lisans Yayıncılık
İslam Felsefesinde Ahlakın Temal Paradigmaları Yrd. Doç. DR. Kemal GÖZ, Fecr Yayınları, Ankara, 2016 Erdemli Ol, Kemal Göz, Fecr Yayınları, Ankara, 2020 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 7 | 1 | 7 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR | Tartışmalı Ders |
| 3 | Ahlakın Din ve Diğer İlimlerle Olan İlişkisi | Tartışmalı Ders |
| 4 | İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ | Ders |
| 5 | İslam Ahlak Felsefesinin Özellikleri İslam Düşüncesinde Ahlak Ekolleri | Ders |
| 6 | BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK Bireysel Ahlak | Ders |
| 7 | Toplumsal Ahlak | Ders |
| 8 | TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ | Ders |
| 9 | İbn Miskeveyh ve Ahlak Anlayışı Gazali ve Ahlak Anlayışı Nasîreddin Tusi ve Ahlak Anlayışı Celaleddin Devvani ve Ahlak Anlayışı Kınalızade Ali Efendi ve Ahlak Anlayışı | Ders |
| 10 | Aile Ahlakı | Ders |
| 11 | Devlet Ahlakı | Ders |
| 12 | İSLAM İŞ AHLAKI | Ders |
| 13 | Meslek Ahlakı | Ders |
| 14 | Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKİ | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslam Ahlak esasları ve İslam Ahlak felsefesi alanında öğrencileri yetkin hale getirmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKInı kavratmak. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İslam Ahlak felsefesindeki temel ahlaki erdemler olan hikmet, iffet, şecaat ve adalet erdemleri konusunda öğrencileri yetkin hale getirmek. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslam Ahlak esasları ve İslam Ahlak felsefesi alanında öğrencileri yetkin hale getirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKInı kavratmak. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKInı kavratmak. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 3,33 | - | - | - | - | - | 1,67 | - |