EN
  • Anasayfa
  • İİF318 Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF318 - Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) İİF318 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Eğitim öğretimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrama, ölçme değerlendirmenin temel kavramları bilgisi, özelliklerine uygun ölçme araçları geliştirme ve uygulama, temel istatistiksel işlemleri uygulama.

Ders İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında aranan özellikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme

Ders Kaynakları Satılmış Tekindal, Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri, Nobel Yayınları. 7. Baskı, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmenin Yeri Ve Önemi Beyin Fırtınası
2 Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Temel Kavramlar: Ölçme, Ölçmenin Türleri, Ölçüm, Ölçmede Sıfır, Ölçme Kuralı, Ölçmede Birim, Ölçekler Beyin Fırtınası
3 Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Temel Kavramlar: Ölçüt, Ölçüt Türleri, Ölçmede Geçerlik, Ölçmede Güvenirlik, Ölçmede Kullanışlılık Beyin Fırtınası
4 Değerlendirme, Geleneksel Değerlendirme, Çağdaş Değelendirme Beyin Fırtınası
5 Bilişsel ve Duyuşsal Alan Davranışlarını ölçme Beyin Fırtınası
6 Okullarda Kullanılan Geleneksel Sınav Türleri: Duoğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Kısa Cevap Gerektiren Sorular, Yazılı Yoklamalar Tartışmalı Ders
7 Çağdaş Değendirme; Portfolyo Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Kavram Haritası Oluşturma, Sözlü Sunum, Tartışma, Çeklist (Çetele) Tartışmalı Ders
8 Görüşme, Gözlem, Anket, Günlük Kayıt Çizelgeleri, Not Defterleri, Karneler ve Öğrenci Dosyaları - (Ara Sınav) Tartışmalı Ders
9 Test Geliştirme ve Madde Analizi Tartışmalı Ders
10 Sözlü Sınavlar Tartışmalı Ders
11 Doğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler ve Eşleştirmeli Testler Uygulaması Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
12 Kısa Cevap Gerektiren Testler ve Uzun Cevap Gerektiren Yazılı Yoklama Uygulaması Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
13 Kavram Haritası Yapma, Hikaye Yazma Uygulaması Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
14 Dönemin ve Öğrenme Konularının Özetlenmesi ve Değerlendirilmesi- (Final Sınavı) Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenme çıktılarına uygun ölçme araç ve metotlarını seçer
Ölçme ve değerlendirmeyle ilişkili temel kavramları açıklar
Ölçme değerlendirme kriterlerine uygun yaklaşımları kullanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenme çıktılarına uygun ölçme araç ve metotlarını seçer - - - - - - - - - -
Ölçme ve değerlendirmeyle ilişkili temel kavramları açıklar - - - - - - - - - -
Ölçme değerlendirme kriterlerine uygun yaklaşımları kullanır - - - - - - - - - -