| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Günümüz Tefsir Problemleri | İİF330 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
kurana dair güncel meseleleri öğrenmek KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
ders kitabı
ders kitabı |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İnsanlık İçin Genelde İlâhî Vahyin Özelde Kur’ân-ı Kerîm’in Değeri | Ders |
| 2 | Kur’ân-ı Kerim’de Âdem’in(a.s.) Yaratılış Kıssalarıyla Verilmek İstenen İlâhî Mesajlar | Ders |
| 3 | Kur’ân’da İnsan | Ders |
| 4 | Kur’ân’ın Bütünlüğü Çerçevesinde Bakara:62 ve Maide:69.uncu ayetlerin Tefsiri. | Ders |
| 5 | Kur’ân’da Şeytanların ve Cinlerin Yıldızlarla, Alevli Şahaplarla Recmedilmesi Meselesi. | Ders |
| 6 | İslâm’da Çok Evlilik ve Hz.Peygamber’in(s.a.v.) Evliliklerinin Dînî, İçtimaî, Siyasî ve Ahlâkî Sebepleri. | Ders |
| 7 | Kur’ân’a Göre İlmin İnsan İçin Değeri ve Önemi. | Ders |
| 8 | Kur’ân Ayetleri Çerçevesinde Zikrin Önemi. | Ders |
| 9 | Kur’ân Mesajını Muhataplara Sunmada Kıssalar Üslûbunun Önemi. | Ders |
| 10 | Kur’ân Kıssalarının Tarihî Gerçekliliği. | Ders |
| 11 | Genelde Kur’ân-ı Kerîm’in Özelde Kur’ân Kıssalarının Kaynağı Meselesi. | Ders |
| 12 | Kur’ân-ı Kerim’de İsrâ ve Mi’râc Mucizesi | Ders |
| 13 | Kur’ân-ı Kerim’de Şakk-ı Kamer Mucizesi. | Ders |
| 14 | Kur’ân’a Göre Cennet ve Cehennem’in Ebediliği Meselesi. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |