Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar | İİF332 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muharrem TURAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı tefsirdeki yeni gelişme ve yaklaşımları tanımak ve değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Abdülhamit Birışık, (2001): Hint altkıtası düşünce tefsir ekolleri. İstanbul: İnsan Yayınevi
Mustafa Öztürk, İslami Kökenciliğin Bir Tezahürü: Mealcilik Fazlurrahman, İslam Fazlurrahman, İslam ve Çağdaşlık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Batıda tarih çağı ve tarih bilincinin ortaya çıkması | Tartışmalı Ders |
2 | Yeni durumda tarihin tanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Tarih ve Tarihsellik | Tartışmalı Ders |
4 | Tarihsellik ve Tarihselcilik | Tartışmalı Ders |
5 | Kur'an'ın Tarihselliği Tartışması | Tartışmalı Ders |
6 | Konulu Tefsir | Tartışmalı Ders |
6 | Konulu Tefsir | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Bilimsel Tefsir | Tartışmalı Ders |
9 | Bilimsel Tefsir | Tartışmalı Ders |
11 | Kur'ancılık ve Tarihi Arka Plan | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'ancılık ve Klasik Yaklaşım | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'ancılık ve Klasik Yaklaşım | Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur'an'a yönelik modern yaklaşımları kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modernizmin Kur´an Okumalarına yansımaları tasvir eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çağdaş tefsiri değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel paradigmları gösterir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur'an'a yönelik modern yaklaşımları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modernizmin Kur´an Okumalarına yansımaları tasvir eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çağdaş tefsiri değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel paradigmları gösterir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |