EN
  • Anasayfa
  • İİF334 Konulu Tefsir (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF334 - Konulu Tefsir
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Konulu Tefsir İİF334 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Metin okuma ve çözümleme, anlatma, yorumlama, sunum, tartışma, mukayese, karşılıklı soru-cevap.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN
Ders Veren
Amaç

Konulu Tefsir Metodu üzerine analitik çalışma yapılmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Kur'ân Tefsiri bağlamında birçok yöntem ortaya çıkmıştır. Kur’ân’ı anlamaya yönelik çağdaş tefsir ekollerinden biri olarak kabul edilen Konulu Tefsir Yöntemi” bunlardan biridir. Kur’ân araştırmalarında ve tefsir çalışmalarında yeni bir yöntem olarak kabul gören bu metodu, asrın şartları ve ihtiyaçları gerekli kılmıştır. Konulu Tefsir Metodu, modern yaklaşımların öncelediği bir ekol olarak gözükmekte ve “Kur’ân eksenli/merkezli” bir çalışma olarak değerlendirilmektedir. Çağımızda bu alanla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu yöntemle Kur'ân mesajının daha iyi anlaşılması hedeflenecek ve diğer ekollerle bu yöntem arasında mukayeseler yapılacaktır. Bunların yanı sıra Konulu Tefsir Yöntemi çerçevesinde ilgili literatür taranacak, bazı eserlerin incelenmesi öğrencilerden istenecek ve uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.

Ders Kaynakları ders kitabı
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Klasik ve Çağdaş Müfessirler e Göre Konulu Tefsir Ders
2 Çağımızdaki Müslümanların Problemlerini Çözmede Konulu Tefsir’in Yeri Ders
3 Terim Eksenli Konulu Tefsir Uygulamasının Yöntemi Ders
4 Konu Eksenli Konulu Tefsir Uygulamasının Metodu Ders
5 Sûre Eksenli Tefsir Uygulamasının Usûlü Ders
6 Konulu Tefsir Araştırmalarında İlke ve Yöntemler Ders
7 Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Cehâlet Ders
8 Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Şûrâ Ders
9 Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Hûd (a.s)’ın Kıssası Ders
10 Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da İttibâ Ders
11 Abdu’s-Settâr Fehullah Saîd’in “el-Medhalü ile’t-Tefsîr”’inin Tetkiki Ders
12 Abdu’s-SettâSalah Abdu’l-Fettâh’el-Hâlidî’nin “et-tefsîru’l Mevdûiyyü’nün İncelenmesi Ders
13 Ahmed Cemâl el-Umrî’nin “Dirâsât fi’t-Tefsîri’l-Mevdûiyyi lil Kısasi’l-Kur’ân”’ının incelenmesi Ders
14 Final Değerlendirme Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel İslam Bilimleri alanındaki kurumsal ve uygulamaya dönük içerik bilgisine sahiptir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanına ait bilimsel çalışmaları tanır ve kullanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel İslam Bilimleri alanındaki kurumsal ve uygulamaya dönük içerik bilgisine sahiptir. - - - - - - - - - -
Alanına ait bilimsel çalışmaları tanır ve kullanır. - - - - - - - - - -