Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis Tetkiki | İİF336 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hadis ilmine ait tarih, usul ve literatür bilgilerini tekrar etmek, hadis tahric ve tenkid metotları, hadis ilimleri ve hadis ilminin bağlantılı olduğu diğer ilimler hakkında bilgi vermek, teorik bilgileri uygulamaya dökmek. |
Ders İçeriği |
İsrailiyyat-hadis ilişkisi, Hadis-Arap dili ilişkisi, Hadis-Sünnet-Kültür İlişkisi, Rical Bilgisinin Kullanımı, Hadis Kaynaklarından İstifade Etme Yöntemleri, Hadis Tahric Metotları, İtibar, Mütabaat ve Şevahid Kavramları, Hadis Tarihi ve Literatürüne Bakış, Hadis İlimleri, Uygulamalı Hadis Usulü. |
Ders Kaynakları |
İslam Geleneğinde ve Modern Dönemde Hadis ve Sünnet, Kuramer
Hadis ilimleri edebiyatı. / Mücteba Uğur. İlk yedi asırda hadis ilimleri literatürü. / Zekeriya Güler. Hadislerin kaynaklarını bulma yolları. / Cemal Abdullah Aydın. İsrailiyyat-hadis ilişkisi : (Hadis- Yahudi kültürü tartışmaları). / Özcan Hıdır. Hadis ilminde tenkit terimleri ve ilgili çalışmalar. / Ahmet Yücel. Hadislerde görülen ihtilaflar ve çözüm yolları (Muhtelifü’l-hadis ilmi) / İsmail Lütfi Çakan Hadiste rical tenkidi (cerh ve ta'dil ilmi). / Emin Aşıkkutlu. Hadisleri anlama yöntemi olarak esbâb-ı vürûd. / İbrahim Saylan. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İsrailiyyat-hadis ilişkisi | Ders |
2 | Hadis-Arap dili ilişkisi | Ders |
3 | Hadis-Sünnet-Kültür İlişkisi | Ders |
4 | Rical Bilgisinin Kullanımı | Ders |
5 | Hadis Kaynaklarından İstifade Etme Yöntemleri | Ders |
6 | Hadis Tahric Metotları | Ders |
7 | İtibar, Mütabaat ve Şevahid Kavramları | Ders |
8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Hadis Tarihi ve Literatürüne Bakış | Ders |
9 | Hadis Tarihi ve Literatürüne Bakış | Ders |
11 | Uygulamalı Hadis Usulü | Ders |
11 | Uygulamalı Hadis Usulü | Ders |
13 | Hadis İlimleri | Ders |
14 | Hadis İlimleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir hadisin farklı versiyonlarını karşılaştırmayı öğrenir. | |||
Hadis tahrici yapmayı öğrenir. | |||
Hadis metinlerinin anlaşılmasına katkı sağlayacak bilgiler edinir. | |||
Hadis problemlerinin çözümü hakkında fikir sahibi olur. | |||
Bir hadisin isnad ya da metninde bulunabilecek kusurların tespiti ve çözümü hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir hadisin farklı versiyonlarını karşılaştırmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hadis tahrici yapmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hadis metinlerinin anlaşılmasına katkı sağlayacak bilgiler edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hadis problemlerinin çözümü hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir hadisin isnad ya da metninde bulunabilecek kusurların tespiti ve çözümü hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |