Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı İlmihal | İİF342 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ömer Faruk ATAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İbadetler fıkhında mezheplerin görüşlerini karşılaştırmak |
Ders İçeriği |
Temizlik, namaz, zekât, oruç ve hac |
Ders Kaynakları |
Lütfi Şentürk-Seyfettin Yazıcı, İslam İlmihali
Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali Mehmet Keskin, Şafii İlmihali Halil Gönenç, Şafii İlmihali Komisyon, İlmihal |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temizlik ve Sular | Seminer |
2 | Abdest, Boy Abdesti, Teyemmüm | Seminer |
3 | Namazın Farzları ve Vacipleri | Tartışmalı Ders |
4 | Namazın Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
5 | Namazın Bozan Durumlar ve Sehiv Secdesi | Tartışmalı Ders |
6 | Namaz Çeşitleri (Cuma, Cenaze, Teravih...) ve Hükümleri | Tartışmalı Ders |
7 | Zekât ve Kavramsal Çerçevesi | Tartışmalı Ders |
8 | Zekâtı Gereken Mallar | Tartışmalı Ders |
9 | Zekât Sınıfları (Kendilerine Zekat Verilenler) | Tartışmalı Ders |
10 | Orucun Farzları, Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
11 | Orucu Bozan, Kefaret Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar | Tartışmalı Ders |
12 | Haccın Farzları, Vacipleri, Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
13 | İhram Yasakları | Tartışmalı Ders |
14 | Harem ve İhram Cezalarının Ödenmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlmihal konularını mukayeseli olarak değerlendirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
ihtilaflı konularda mezheplerin delillerini ve argümanlarını bilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlmihal konularına dair ihtilaflı meseleler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlmihal konularını mukayeseli olarak değerlendirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ihtilaflı konularda mezheplerin delillerini ve argümanlarını bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlmihal konularına dair ihtilaflı meseleler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |