| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Karşılaştırmalı İlmihal | İİF342 | 6 | 2 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ömer Faruk ATAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İbadetler fıkhında mezheplerin görüşlerini karşılaştırmak |
| Ders İçeriği |
Temizlik, namaz, zekât, oruç ve hac |
| Ders Kaynakları |
Lütfi Şentürk-Seyfettin Yazıcı, İslam İlmihali
Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali Mehmet Keskin, Şafii İlmihali Halil Gönenç, Şafii İlmihali Komisyon, İlmihal |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temizlik ve Sular | Seminer |
| 2 | Abdest, Boy Abdesti, Teyemmüm | Seminer |
| 3 | Namazın Farzları ve Vacipleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Namazın Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Namazın Bozan Durumlar ve Sehiv Secdesi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Namaz Çeşitleri (Cuma, Cenaze, Teravih...) ve Hükümleri | Tartışmalı Ders |
| 7 | Zekât ve Kavramsal Çerçevesi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Zekâtı Gereken Mallar | Tartışmalı Ders |
| 9 | Zekât Sınıfları (Kendilerine Zekat Verilenler) | Tartışmalı Ders |
| 10 | Orucun Farzları, Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Orucu Bozan, Kefaret Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Haccın Farzları, Vacipleri, Sünnetleri ve Mekruhları | Tartışmalı Ders |
| 13 | İhram Yasakları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Harem ve İhram Cezalarının Ödenmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İlmihal konularını mukayeseli olarak değerlendirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| ihtilaflı konularda mezheplerin delillerini ve argümanlarını bilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İlmihal konularına dair ihtilaflı meseleler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |