| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hadis V | İİF405 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU |
| Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kaynaklarını tanıtmak. |
| Ders İçeriği |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler |
| Ders Kaynakları |
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned
el-Buhârî, el-Câmiu's-sahîh Müslim, el-Câmiu's-sahîh İbn Mâce, es-Sünen Ebû Dâvûd, es-Sünen et-Tirmizî, es-Sünen |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hadisin önemi konulu hadisler | Ders |
| 2 | İlmin önemi konulu hadisler | Ders |
| 3 | Hadis uydurma ve yaymanın kötülüğü konulu hadisler | Ders |
| 4 | İslam'ın esasları konulu hadisler | Ders |
| 5 | İman ve mahiyeti konulu hadisler | Ders |
| 6 | Nifak konulu hadisler | Ders |
| 7 | Günahlar ve tehlikesi konulu hadisler | Ders |
| 8 | Hz. Peygamber'in üstünlüğü konulu hadisler | Ders |
| 9 | Hz. Peygamber'e sevgi konulu hadisler | Ders |
| 10 | Vahyin mahiyeti konulu hadisler | Ders |
| 11 | Mi'rac konulu hadisler | Ders |
| 12 | Kıyamet ahvali konulu hadisler | Ders |
| 13 | Cehennemden kurtuluş konulu hadisler | Ders |
| 14 | Şefaat konulu hadisler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Güzel ahlak ve âdâbın İslam dini içerisindeki yeri ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Güzel ahlak ve âdâbın kaynağı olan hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Müslüman kimliğinin inşası için gerekli olan temel hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Müslüman yaşantının temel ilkelerini belirleyen hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Güzel ahlak ve âdâbın İslam dini içerisindeki yeri ve önemini kavrar. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | ;
| Güzel ahlak ve âdâbın kaynağı olan hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | ;
| Müslüman kimliğinin inşası için gerekli olan temel hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | ;
| Müslüman yaşantının temel ilkelerini belirleyen hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |