Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rehberlik (Pedagojik Formasyon) | İİF415 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik. |
Ders İçeriği |
Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik. |
Ders Kaynakları |
B. Yeşilyaprak, Gelişimsel Rehberlik, Ankara: Morpa Yayın, 2006.
B. Aydın (Ed.), Rehberlik, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Rehberlik Hizmetlerinin Tarihçesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik-Hizmetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Kisisel Sosyal Rehberlik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Educational Guidance | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Mesleki Rehberlik-I | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Mesleki Rehberlik-II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Yarıyıl Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Bireyi Tanima Teknikleri-I | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Bireyi Tanima Teknikleri-II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | REHBERLİK NE DEĞİLDİR | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Rehberlik Servisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | DÖNEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | FİNAL SINAVI | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı eğitim kademelerindeki eğitsel, mesleki ve kişisel rehberliğin uygulamalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Okul rehberlik hizmetlerinin uygulanmasına yönelik mevcut yasal düzenlemeleri bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı eğitim kademelerindeki eğitsel, mesleki ve kişisel rehberliğin uygulamalarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul rehberlik hizmetlerinin uygulanmasına yönelik mevcut yasal düzenlemeleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |