EN
  • Anasayfa
  • İİF415 Rehberlik (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF415 - Rehberlik (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rehberlik (Pedagojik Formasyon) İİF415 7 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik.

Ders İçeriği

Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik.

Ders Kaynakları B. Yeşilyaprak, Gelişimsel Rehberlik, Ankara: Morpa Yayın, 2006. B. Aydın (Ed.), Rehberlik, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Rehberlik Hizmetlerinin Tarihçesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik-Hizmetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Kisisel Sosyal Rehberlik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Educational Guidance Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Mesleki Rehberlik-I Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Mesleki Rehberlik-II Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Yarıyıl Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Bireyi Tanima Teknikleri-I Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Bireyi Tanima Teknikleri-II Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 REHBERLİK NE DEĞİLDİR Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Rehberlik Servisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 DÖNEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 FİNAL SINAVI Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Farklı eğitim kademelerindeki eğitsel, mesleki ve kişisel rehberliğin uygulamalarını açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Okul rehberlik hizmetlerinin uygulanmasına yönelik mevcut yasal düzenlemeleri bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - -
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. - - - - - - - - - -
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. - - - - - - - - - -
Farklı eğitim kademelerindeki eğitsel, mesleki ve kişisel rehberliğin uygulamalarını açıklar. - - - - - - - - - -
Okul rehberlik hizmetlerinin uygulanmasına yönelik mevcut yasal düzenlemeleri bilir. - - - - - - - - - -