EN
  • Anasayfa
  • İİF429 Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF429 - Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar İİF429 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders, İlahiyat lisans öğrencilerine sünnet ve hadis kavramlarını, sünnet ve hadis kavramları etrafında modern zamanlarda yapılan çalışmaları ve bilimsel yaklaşımların neler olduğunu kavratır.

Ders İçeriği

sünnet ve hadis kavramları, bu kavramların tarihi süreç içinde geçirdiklei anlam yüklemeleri, islam dünyası ve batıdaki hadis çalışmaları, hadilslere farklı yaklaşımlar ve özellikleri.

Ders Kaynakları Ömer ÖZPINAR, Hz. Peygamber'i (s) ve Hadislerini Anlamak, İstanbul, 2013.İbrahim Hatipoğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul 200Mehmet Emin ÖZAFŞAR, Oryantalistik yaklaşıma itirazlar, Ankara,
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 hadis, sünnet ve çağdaş kavramlarının tanım, analiz ve kapsamı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 hadis ve sünnet kavramları arasındaki anlam farkı ve tarihi süreçteki anlam birleşmeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Sahabe döneminde hadis ve sünnete farklı yaklaşımlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Ehl-i rey ve ehl-i hadis ekollerinin sünnet anlayışı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İtikadi ve siyasi mezhepler ve hadis anlayışları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 modern zamanlarda hadis ve sünnet anlayışı: Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 çağdaş hadis çalışmaları ve oryantalistler: Goldziher, Sachacht, Juynboll’un çalışmaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Muslim Studies ve the Origins of Islamıs Studies’ten örnek metinler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Yeni Sünnetin Algısının Oluşmasından Oryantalistik Çalışmaların Rolü Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Tarihten günümüze Hadis karşıtı söylemler; Kuran ile yetinme düşüncesinin dünü ve bugünü Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sünnete Yönelik Saldırılara Cevaplarla İlgili Örnek Metinler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sünnetle İlgili Türkiye’de ve Arap Dünyasında yapılan Modern Çalışmalar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Hadisleri Anlamada Yöntem sorunları ve Çalışmaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Çağdaş fikir akımlarının hadislere yaklaşımdaki etkileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
hadis ve sünnet kelimelerinin anlamlarını aralarındaki farka göre bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tarihi süreç ve modern zamanlardaki temel hadis tartışmalarını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hadislerin yorumlanmasındaki temel ilkeleri öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hadis tarihinin meseleleri hakkında fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
hadis ve sünnet kelimelerinin anlamlarını aralarındaki farka göre bilir. - - - - - - - - - -
Tarihi süreç ve modern zamanlardaki temel hadis tartışmalarını bilir. - - - - - - - - - -
Hadislerin yorumlanmasındaki temel ilkeleri öğrenir - - - - - - - - - -
Hadis tarihinin meseleleri hakkında fikir sahibi olur. - - - - - - - - - -