| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Hukukunun Genel İlkeleri | İİF433 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Fıkhın genel ilkelerini, mecellede yer alan 99 ilke çerçevesinde tanıtma ve bu ilkelere yönelik uygulama örneklerini görme. |
| Ders İçeriği |
Mecelle-i Ahkam-i Adliyede yer alan 99 genel ilke tatbikatlarından örnekler verilerek tanıtılacak ve bu ilkelere yönelik istisnalara değinilecek. |
| Ders Kaynakları |
Mustafa Baktır, İslâm Hukukunda Külli Kaideler
Orhan Çeker, Fıkıh Dersleri
Ahmed Ziya Efendi, İslam Hukukunun Genel İlkeleri
Ali Himmet Berki, Açıklamalı Mecelle Mecelle-i Ahkam-ı Adliyye
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel İlkelerin Fıkıhtaki Yeri ve Önemi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Genel İlke Kavramının Gelişim Süreci | Ders |
| 3 | Genel İlke Kavramı İle İlişkili Kavramlar | Ders |
| 4 | Genel İlke İle Külli Kaide ve Fıkıh Nazariyesi İlişkisi | Ders |
| 5 | Genel İlkelerin Tasnifi | Ders |
| 6 | Kaynağı Bakımından Genel İlkeler | Ders |
| 7 | Genel İlkelerin Mahiyeti ve Hukukî Değeri I | Ders |
| 8 | Genel İlkelerin Mahiyeti ve Hukukî Değeri II | Ders |
| 9 | Hükümlerin Tefsiri ve Tatbiki Bakımından Genel İlkeler | Ders |
| 10 | Genel İlkeleri Konu Alan Temel Kaynaklar | Tartışmalı Ders |
| 11 | İbadetlerle İlgili Genel İlkeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Borçlar Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
| 13 | Sorumluluk Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
| 14 | Ceza Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fıkıh genel ilkelerini tatbikatlarıyla tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Genel ilkeler doğrultusunda günümüz fıkıh meselelerine dair çözümler üretir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Fıkıh nosyonunu geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Fıkhın genel ilkeleriyle farklı hukuk sistemlerine ait genel ilkelerin mukayesesini yapar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Genel ilkelerin istisnalarını tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |