| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Günümüz Tasavvuf Hareketleri | İİF435 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Son dönemi Türkiye'deki Tasavvufî hayatı tanıtabilmek. |
| Ders İçeriği |
Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar |
| Ders Kaynakları |
Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf
Erol Güngör-İslam Tasavvufun Meseleleri |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar | Ders |
| 2 | Tasavvufî Cemiyet ve Yayınlar | Ders |
| 3 | I ve II Meşrutiyette Dervişlerin Rolü | Ders |
| 4 | Cumhuriyetle birlikte tekke ve tarikatların tartışılan işlevi | Ders |
| 5 | Tekkelerin kapatılması | Ders |
| 6 | Tarikatlaların yasaklanma süreci | Ders |
| 7 | 1950-1980 yılları arasında tasavvufî yaşamın değğişm süreci | Ders |
| 8 | Siyasi çevrelerde tekkelerin açılmasına dair teklifler | Ders |
| 9 | İslam dünyasında tarikat ve tekkeler | Ders |
| 10 | Batıda tarikatların etkisi | Ders |
| 11 | Tasavvufî hayatın etkisi | Ders |
| 12 | Tasavvufî hayatın tenkidi | Ders |
| 13 | Tasavvuf alakalı sorunlar | Ders |
| 14 | Tasavvuf alakalı çözümler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tasavvufî hayatın kültürel hayata katkısını tahlil eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Cumhuriyet öncesi siyasi hayatta tasavvufun rolünü bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tasavvufî hayatın günümüze yansımlarını görür | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |