EN
  • Anasayfa
  • İİF441 Batıda Yeni Dini Hareketler (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF441 - Batıda Yeni Dini Hareketler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Batıda Yeni Dini Hareketler İİF441 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Ders Veren
Amaç

Yeni dinî hareketleri ortaya çıkış nedenleri ve özellikleriyle tanıma, etki ve işlevlerini analiz etme ve buradan hareketle benzer oluşumları değerlendirebilme becerisi kazanma

Ders İçeriği

Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri ve Temel Özellikleri

Ders Kaynakları Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dinî Akımlar, İstanbul 2006. A.Rafet Özkan, Kıyamet Tarikatları: Yeni Dinî Hareketler, İstanbul 2006. Mehmet Aydın, Türkiye’ye yönelik Batı Kökenli Dinî Cereyanlar, İstanbul 2010. Alanla ilgili Makale ve bilimsel çalışmalar
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
2 Yeni Dinî Hareketlerin Temel Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Yedinci Gün Adventistleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
4 Yehova Şahitleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
5 Mormonlar Ders Tartışmalı Ders Seminer
6 Moon Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 Sayentoloji Ders Tartışmalı Ders Seminer
8 Sahaja Yoga Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 Hare Krişna Ders Tartışmalı Ders Seminer
10 Nation of İslam Ders Tartışmalı Ders Seminer
11 Bahailik Ders Tartışmalı Ders Seminer
12 Transandantal Meditasyon, Osho Hareketi (Rajneesh) Ders Tartışmalı Ders Seminer
13 Kadiyanilik Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 14 Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır - - - - - - - - - -
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. - - - - - - - - - -
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. - - - - - - - - - -