| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çağdaş İslam Düşüncesi | İİF445 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çağdaş İslâm düşüncesini, entelektüel, sosyo-kültürel boyutlarıyla kavramak |
| Ders İçeriği |
Çağdaşlık, Modernizm, İslâm düşüncesi |
| Ders Kaynakları |
Mustafa Öztürk, Çağdaş İslâm Düşüncesinin Serencamı (Makaleler)
XIX. Yüzyıldan Günümüze Çağdaş İslam Düşünürleri, ed. Kemal Sözen vd., Divan Kitap |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş İslâm Düşüncesinin Genel Tasviri | Ders |
| 2 | Modern Dönemlerde İslâm'ın Selefi Yorumu ve Selefilik Akımı | Ders |
| 3 | Modern Dönemlerde Islahatçı Hareket ve İslâm'ın Yeniden Yorumlanması | Ders |
| 4 | Islahatçı İslâm Düşüncesinin Siyasete Bakışı | Ders |
| 5 | Çağdaş İslâm'da İctihâd ve Tecdid Hareketi | Ders |
| 6 | Ku'rân Merkezli İslam Anlayışı ve Ku'rân'ın Yeniden Sosyolojik Yorumu | Ders |
| 7 | Çağdaş İslâm Düşüncesinin Kullandığı Terminoloji | Ders |
| 8 | Çağdaş İslâm Düşüncesinin Din-Bilim İlişkisine Bakışı | Ders |
| 9 | Çağdaş İslâm Düşüncesinde İbadet-Âdet Ayrımının Siyasi-Sosyolojik Boyutu | Ders |
| 10 | Çağdaş İslâm Düşüncesinin Eklektik Yapısı | Ders |
| 11 | Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-I- | Ders |
| 12 | Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-II- | Ders |
| 13 | Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-III- | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Modern dönemde şekillenen çağdaş İslâm düşüncesi akımlarını kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Çağdaş İslam düşünürlerini tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Çağın düşünürlerinin fikirlerini basamak edinerek topluma nüfuz edebilme ve topluma faydalı düşünceler sunabilme imkanı kazanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |