EN
  • Anasayfa
  • İİF447 Çağdaş Din Felsefesi Problemleri (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF447 - Çağdaş Din Felsefesi Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Din Felsefesi Problemleri İİF447 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Din felsefesinin çağdaş bazı sorunları hakkında daha detaylı bir bilgi elde etme ve ileri analizlerde bulunabilme hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bu ders, dinî tecrübenin anlamı, önemi ve çeşitlerini, kötülük problemi ve çözüm önerileri, irade, özgürlük, mucize, ve ölümden sonraki hayat gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları Peterson, M. ve Hasker, W. (2013). Din Felsefesi Seçme Metinler, Çev: R. Acar ve N. Mehdiyev, İstanbul: Küre Yayınları.
Swinburne,R.(1970). The Concept of Miracle, London: Mcmillan
James, W.(1958). The Varieties of Religious Experience, New York: New York American Library
Plantinga, A.(1977). God, Freedom and Evil, Michigan: Eerdmands.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bir His Olarak Dinî Tecrübe ve Dindeki Yeri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
2 Tanrı'nın Algılanması Olarak Dinî Tecrübe Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
3 Dinî Tecrübenin Eleştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
4 Kötülük Problemi ve Ateizm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
5 Leibniz'in Teodisesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
6 Kötülük ve Özgür İrade Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
7 Ara sınav
8 Mucizeler ve David Hume Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
9 Mucizelere Tanıklık Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
10 Mucizelerin İspatı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
11 Nefsin Ölümden Sonra İşlevini Sürdürmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
12 İnsanın Yeniden Dirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
13 Yeniden Doğuma Dair Budist Bir Yaklaşım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
14 Ölüm Sonrası Hayata Dair Açıklamalardaki Problemler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinî tecrübenin ne olduğuyla ve dindeki anlam ve değeriyle ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kötülük probleminin ve muhtemel çözümlerinin ne olduğu ve bunlarla ilgili tartışmaları açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnsanın özgür olup olmadığı ve bu tartışmanın bilim, ahlak ve sosyal hayatı ilgilendiren sonuçlarını açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Mucizenin ne olduğu ve imkanı hakkında ileri sürülen deliller arasında karşılaştırma yapabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Ölümün mahiyeti, ölümden sonraki hayatın imkan ve özellikleri ve farklı ölümsüzlük tasavvurlarının analizine dair görüşler arasında karşılaştırma yapar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dinî tecrübenin ne olduğuyla ve dindeki anlam ve değeriyle ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. - - - - - - - - - -
Kötülük probleminin ve muhtemel çözümlerinin ne olduğu ve bunlarla ilgili tartışmaları açıklar. - - - - - - - - - -
İnsanın özgür olup olmadığı ve bu tartışmanın bilim, ahlak ve sosyal hayatı ilgilendiren sonuçlarını açıklar. - - - - - - - - - -
Mucizenin ne olduğu ve imkanı hakkında ileri sürülen deliller arasında karşılaştırma yapabilir. - - - - - - - - - -
Ölümün mahiyeti, ölümden sonraki hayatın imkan ve özellikleri ve farklı ölümsüzlük tasavvurlarının analizine dair görüşler arasında karşılaştırma yapar. - - - - - - - - - -