| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çağdaş Din Felsefesi Problemleri | İİF447 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din felsefesinin çağdaş bazı sorunları hakkında daha detaylı bir bilgi elde etme ve ileri analizlerde bulunabilme hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, dinî tecrübenin anlamı, önemi ve çeşitlerini, kötülük problemi ve çözüm önerileri, irade, özgürlük, mucize, ve ölümden sonraki hayat gibi konuları içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Peterson, M. ve Hasker, W. (2013). Din Felsefesi Seçme Metinler, Çev: R. Acar ve N. Mehdiyev, İstanbul: Küre Yayınları.
Swinburne,R.(1970). The Concept of Miracle, London: Mcmillan James, W.(1958). The Varieties of Religious Experience, New York: New York American Library Plantinga, A.(1977). God, Freedom and Evil, Michigan: Eerdmands. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bir His Olarak Dinî Tecrübe ve Dindeki Yeri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 2 | Tanrı'nın Algılanması Olarak Dinî Tecrübe | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 3 | Dinî Tecrübenin Eleştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 4 | Kötülük Problemi ve Ateizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 5 | Leibniz'in Teodisesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 6 | Kötülük ve Özgür İrade | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Mucizeler ve David Hume | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 9 | Mucizelere Tanıklık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 10 | Mucizelerin İspatı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 11 | Nefsin Ölümden Sonra İşlevini Sürdürmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 12 | İnsanın Yeniden Dirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 13 | Yeniden Doğuma Dair Budist Bir Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| 14 | Ölüm Sonrası Hayata Dair Açıklamalardaki Problemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dinî tecrübenin ne olduğuyla ve dindeki anlam ve değeriyle ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kötülük probleminin ve muhtemel çözümlerinin ne olduğu ve bunlarla ilgili tartışmaları açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İnsanın özgür olup olmadığı ve bu tartışmanın bilim, ahlak ve sosyal hayatı ilgilendiren sonuçlarını açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Mucizenin ne olduğu ve imkanı hakkında ileri sürülen deliller arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Ölümün mahiyeti, ölümden sonraki hayatın imkan ve özellikleri ve farklı ölümsüzlük tasavvurlarının analizine dair görüşler arasında karşılaştırma yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |