EN
  • Anasayfa
  • İİF449 Mantık Yanlışları (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF449 - Mantık Yanlışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mantık Yanlışları İİF449 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Mantık yanlışlarının tespit edilmesi ve zihni yanlıştan korumak. Geçerli akıl yürütmeleri geçersiz olanlardan ayırıp çıkarımsal hataları belirlemek

Ders İçeriği

Mantıkta yanlışları: biçim yanlışları ve içerik yanlışları

Ders Kaynakları İbrahim Emiroğlu, Mantık Yanlışları, Elis yayınları, Ankara
Klasik Mantık, ,ed. Hüseyin Suphi Erdem, Lisans Yayınları, İstanbul
Aristoteles, Sofistçe Çürütmeler, Pinhan yayınları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi Ders
2 Beş tümel Ders
3 Önermeler Ders
4 Kıyas ve çeşitleri Ders
5 Kıyasın değeri Ders
6 Klasik mantık kitaplarında beş sanat Ders
7 Ara sınav Ders Sözlü
8 Muğalata/Safsata Ders Sözlü
9 Biçim yanlışları Ders
10 Biçim yanlışları Ders
11 İçerik yanlışları Ders
12 İçerik yanlışları Ders
13 Diğer yanlış çeşitleri Ders
14 Dersin değerlendirilmesi Ders Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Mantık yanlışlarının neler olduğunu bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır - - - - - - - - - -
Doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. - - - - - - - - - -
Mantık yanlışlarının neler olduğunu bilir. - - - - - - - - - -
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. - - - - - - - - - -