| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mantık Yanlışları | İİF449 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mantık yanlışlarının tespit edilmesi ve zihni yanlıştan korumak. Geçerli akıl yürütmeleri geçersiz olanlardan ayırıp çıkarımsal hataları belirlemek |
| Ders İçeriği |
Mantıkta yanlışları: biçim yanlışları ve içerik yanlışları |
| Ders Kaynakları |
İbrahim Emiroğlu, Mantık Yanlışları, Elis yayınları, Ankara
Klasik Mantık, ,ed. Hüseyin Suphi Erdem, Lisans Yayınları, İstanbul Aristoteles, Sofistçe Çürütmeler, Pinhan yayınları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi | Ders |
| 2 | Beş tümel | Ders |
| 3 | Önermeler | Ders |
| 4 | Kıyas ve çeşitleri | Ders |
| 5 | Kıyasın değeri | Ders |
| 6 | Klasik mantık kitaplarında beş sanat | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders Sözlü |
| 8 | Muğalata/Safsata | Ders Sözlü |
| 9 | Biçim yanlışları | Ders |
| 10 | Biçim yanlışları | Ders |
| 11 | İçerik yanlışları | Ders |
| 12 | İçerik yanlışları | Ders |
| 13 | Diğer yanlış çeşitleri | Ders |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Seminer Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Mantık yanlışlarının neler olduğunu bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |