EN
  • Anasayfa
  • İİF418 Tefsir Metinleri II (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF418 - Tefsir Metinleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tefsir Metinleri II İİF418 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muharrem TURAN
Ders Veren
Amaç

Farklı dönemlerde ve türlerde oluşturulmuş tefsirler hakkında öğrencinin derinlemesine bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Tarihi süreçte yazılmış farklı tefsirlerden seçme metinler okutulacaktır.

Ders Kaynakları Taberi, M. ( 1986). Câmiü'l-beyân fî tefsiri'l-Kur'ân, Beyrut: Dârü’l Ma’rife.
Râzî, Ebu Abdullah Fahreddin Muhammed b. Ömer Fahreddin (1999). et-Tefsirü’l-kebir (Mefâtihü'l-gayb), (byy): Darü İhyai’t-Türasi’l-’Arabi,
Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd (2005). Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim (Te’vilâtu ehli’s-sünne), Beyrut: Darü’l-Kütübi’l-‘İlmiyye.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
2 Klasik Tefsir metinlerinin okutulması Tartışmalı Ders
15 Final Sınav Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5