| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tefsir Metinleri II | İİF418 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muharrem TURAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Farklı dönemlerde ve türlerde oluşturulmuş tefsirler hakkında öğrencinin derinlemesine bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Tarihi süreçte yazılmış farklı tefsirlerden seçme metinler okutulacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Taberi, M. ( 1986). Câmiü'l-beyân fî tefsiri'l-Kur'ân, Beyrut: Dârü’l Ma’rife.
Râzî, Ebu Abdullah Fahreddin Muhammed b. Ömer Fahreddin (1999). et-Tefsirü’l-kebir (Mefâtihü'l-gayb), (byy): Darü İhyai’t-Türasi’l-’Arabi, Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd (2005). Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim (Te’vilâtu ehli’s-sünne), Beyrut: Darü’l-Kütübi’l-‘İlmiyye. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
| 15 | Final Sınav | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |