EN
  • Anasayfa
  • İİF430 Günümüz Kelam Problemleri (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF430 - Günümüz Kelam Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Günümüz Kelam Problemleri İİF430 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Din, bilim, demokrasi ve laiklik, Reenkarnasyon, satanizm, cin, şeytan, medyumculuk, ateizm, dini çoğulculuk, irtica, fundamentalizm, şiddet, terör ve din; küreselleşme ve din, gelenek, modernite, tecdid, reform ve İslam, transhümanizm, metaverse konuları tartışılmaktadır.

Ders Kaynakları Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker.
Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman.
Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun
Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat
İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker.
Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman.
Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun
Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat
Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur - - - - - - - - - -
Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır - - - - - - - - - -
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. - - - - - - - - - -
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. - - - - - - - - - -
Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - -