Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Günümüz Kelam Problemleri | İİF430 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN |
Ders Veren | Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN |
Amaç |
Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Din, bilim, demokrasi ve laiklik, Reenkarnasyon, satanizm, cin, şeytan, medyumculuk, ateizm, dini çoğulculuk, irtica, fundamentalizm, şiddet, terör ve din; küreselleşme ve din, gelenek, modernite, tecdid, reform ve İslam, transhümanizm, metaverse konuları tartışılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker. Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman. Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker. Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman. Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yöntem | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Kelamda Bilgi ve Varlık Tasavvuru | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | İslam Felsefesinde Bilgi ve Varlık Tasavvuru | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Nazari Tasavvufta Bilgi ve Varlık Tasavvuru | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Din-Bilim İlişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Ateizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Kötülük Problemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Deizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Agnostisizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Evrim Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Evrim Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Yapay Zeka ve Din | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Yapay Zeka ve Din | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
15 | Transhümanizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |