EN
  • Anasayfa
  • İİF430 Günümüz Kelam Problemleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF430 - Günümüz Kelam Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Günümüz Kelam Problemleri İİF430 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN
Ders Veren Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN
Amaç

Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Din, bilim, demokrasi ve laiklik, Reenkarnasyon, satanizm, cin, şeytan, medyumculuk, ateizm, dini çoğulculuk, irtica, fundamentalizm, şiddet, terör ve din; küreselleşme ve din, gelenek, modernite, tecdid, reform ve İslam, transhümanizm, metaverse konuları tartışılmaktadır.

Ders Kaynakları Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker.
Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman.
Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun
Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat
İslam Düşünce Gelenekleri / Kelam – Felsefe – Tasavvuf. Ömer Türker.
Teolojik ve Felsefi Açıdan Din Bilim İlişkisi. Emre Dorman.
Ateizm ve İslam Kelami Açıdan Modern Çağ Ateizminin Eleştirisi. İbrahim Coşkun
Son İcadımız: Yapay Zeka ve İnsanlık Çağının Sonu. James Barrat
Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yöntem Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Kelamda Bilgi ve Varlık Tasavvuru Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 İslam Felsefesinde Bilgi ve Varlık Tasavvuru Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Nazari Tasavvufta Bilgi ve Varlık Tasavvuru Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 Din-Bilim İlişkisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Ateizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Kötülük Problemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Deizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Agnostisizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Evrim Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Evrim Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Yapay Zeka ve Din Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Yapay Zeka ve Din Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
15 Transhümanizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1 Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1 - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - -