| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modern Bilim ve Din | İİF432 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bilimin ne olduğu, gücü, değeri, bilimsel bilginin özellikleri; din-bilim ilişkisini incelemek. Modern bilimin oluşumu ve din üzerindeki tesirinin tespit edilmesi. |
| Ders İçeriği |
Bilimsel bilgi ve tarihçesi, Modern bilim, din- bilim ilişkisi, sekülerizm |
| Ders Kaynakları |
Şaban Teoman Duralı, Felsefe-Bilim Nedir, Dergâh Yayınları, İstanbul
Aliye Çınar, Rasyonel Teoloji, Düşünce Kitabevi Yayınları, İstanbul Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara Yakup Kahraman. “Modern Bilim ve Din”. Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi 12/2 (2015), 149-170. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilim nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Bilimin gücü | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Bilimsel Bilginin Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Bilimin Değeri | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Bilimsel İlerlemenin Temel Dönemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Modern Bilimin Oluşumu | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders Sözlü |
| 9 | Din-Bilim ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 9 | Din-Bilim ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 10 | Modern Bilimin İnsan Üzerindeki Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 11 | Modern Bilim paradigmasının ontolojik algıya etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 12 | Modern Bilim ve Din ilişkisinin sonucu olarak sekülerizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 12 | Modern Bilim ve Din ilişkisinin sonucu olarak sekülerizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimin ne olduğunu , gücünü ve değerini kavrar. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Bilimsel ilerlemenin temel dönemlerinden haberdar olur. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Modern bilimin gelişimi ve dini algı üzerindeki etkisini anlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |