EN
  • Anasayfa
  • İİF440 Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF440 - Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) İİF440 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, yüz yüze yürütülecek olup metin okumaları, tartışmalar ve öğrenci sunumları üzerinden işlenecektir. İngilizce terminolojiye hâkimiyet kazandırılırken, öğrencilerin metinleri yorumlama ve eleştirel değerlendirme becerileri de geliştirilecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dini metinlere hâkimiyetlerini artırmak ve felsefe ile teoloji ekseninde önemli düşünürlerin eserleri üzerinden kavramsal derinlik kazandırmaktır. Özellikle Tanrı, vahiy, iman, akıl, etik ve kötülük problemi gibi konularda Batı ve İslam geleneğinden seçilmiş filozof ve teologların metinleri incelenerek öğrencilerin hem dil becerileri hem de düşünsel analiz yetenekleri geliştirilecektir.

Ders İçeriği

Ders kapsamında felsefe ve teoloji alanında önemli filozof ve teologların İngilizceye çevrilmiş metinleri okunacaktır. Augustinus, Aquinas, Pascal, Kant, Kierkegaard, Schleiermacher, Levinas gibi Batı düşünürlerinin yanı sıra Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam filozoflarının metinleri de incelenecektir. Metinler, Tanrı’nın varlığı, iman-akıl ilişkisi, vahiy, etik ve kötülük problemi gibi başlıklar etrafında ele alınacak ve öğrencilerin bu tartışmaları hem dilsel hem de düşünsel düzeyde kavramaları sağlanacaktır.

Ders Kaynakları Armstrong, Karen. A History of God
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 " Bir Tanrı?" I Tartışmalı Ders Sözlü
2 " Bir Tanrı?" II Tartışmalı Ders Sözlü
3 "Yabancılar için bir Işık" I Tartışmalı Ders Sözlü
4 "Yabancılar için bir Işık" II Tartışmalı Ders Sözlü
5 "Teslis: Hristiyan Tanrı" I Tartışmalı Ders Sözlü
6 "Teslis: Hristiyan Tanrı" II Tartışmalı Ders Sözlü
7 "Tevhid: İslam'ın Tanrısı" I Tartışmalı Ders Sözlü
8 "Tevhid: İslam'ın Tanrısı" II Tartışmalı Ders Sözlü
9 "Filozofların Tanrısı" I Tartışmalı Ders Sözlü
10 "Filozofların Tanrısı" II Tartışmalı Ders Sözlü
11 "Mistiklerin tanrısı" I Tartışmalı Ders Sözlü
12 "Mistiklerin tanrısı" II Tartışmalı Ders Sözlü
13 "Tanrı'nın Ölümü?" Tartışmalı Ders Sözlü
14 "Tanrı'nın bir Geleceği Var mı?" Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. - - - - - - - - - -
Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. - - - - - - - - - -
Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - -