| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) | İİF440 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, yüz yüze yürütülecek olup metin okumaları, tartışmalar ve öğrenci sunumları üzerinden işlenecektir. İngilizce terminolojiye hâkimiyet kazandırılırken, öğrencilerin metinleri yorumlama ve eleştirel değerlendirme becerileri de geliştirilecektir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dini metinlere hâkimiyetlerini artırmak ve felsefe ile teoloji ekseninde önemli düşünürlerin eserleri üzerinden kavramsal derinlik kazandırmaktır. Özellikle Tanrı, vahiy, iman, akıl, etik ve kötülük problemi gibi konularda Batı ve İslam geleneğinden seçilmiş filozof ve teologların metinleri incelenerek öğrencilerin hem dil becerileri hem de düşünsel analiz yetenekleri geliştirilecektir. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında felsefe ve teoloji alanında önemli filozof ve teologların İngilizceye çevrilmiş metinleri okunacaktır. Augustinus, Aquinas, Pascal, Kant, Kierkegaard, Schleiermacher, Levinas gibi Batı düşünürlerinin yanı sıra Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam filozoflarının metinleri de incelenecektir. Metinler, Tanrı’nın varlığı, iman-akıl ilişkisi, vahiy, etik ve kötülük problemi gibi başlıklar etrafında ele alınacak ve öğrencilerin bu tartışmaları hem dilsel hem de düşünsel düzeyde kavramaları sağlanacaktır. |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Augustinus ve Aquinas okumaları: klasik teolojide akıl ve iman. | Ders |
| 3 | Aydınlanma ve dini akıl: Kant’ın Yalnızca Akıl Sınırları İçinde Din metni üzerine okuma. | Ders |
| 4 | Hermeneutik ve teoloji: Schleiermacher’de inancın yorumu. | Ders |
| 5 | Varoluşçu yaklaşım: Kierkegaard’da paradoks ve öznellik olarak iman. | Ders |
| 6 | Fenomenoloji ve vahiy: Husserl ve Heidegger’in teolojiye etkisi. | Ders |
| 7 | Ara sınav tekrarı ve seçilmiş metinler üzerine tartışma. | Ders |
| 8 | Jean-Luc Marion ve dini tecrübede “doygun fenomen” kavramı. | Ders |
| 9 | Gianni Vattimo’da teolojide “zayıf düşünce” kavramı. | Ders |
| 10 | John D. Caputo’da postmodern teolojide “zayıf Tanrı” düşüncesi. | Ders |
| 11 | Teopoetik ve anlatı teolojisi: inancın dil ve sanat yoluyla ifadesi. | Ders |
| 12 | Karşılaştırmalı okuma: Hristiyanlık, İslam ve vahiy felsefesi. | Ders |
| 13 | Öğrenci sunumları: seçilmiş felsefi-teolojik metinlerin yorumlanması. | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |