Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) | İİF440 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, yüz yüze yürütülecek olup metin okumaları, tartışmalar ve öğrenci sunumları üzerinden işlenecektir. İngilizce terminolojiye hâkimiyet kazandırılırken, öğrencilerin metinleri yorumlama ve eleştirel değerlendirme becerileri de geliştirilecektir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dini metinlere hâkimiyetlerini artırmak ve felsefe ile teoloji ekseninde önemli düşünürlerin eserleri üzerinden kavramsal derinlik kazandırmaktır. Özellikle Tanrı, vahiy, iman, akıl, etik ve kötülük problemi gibi konularda Batı ve İslam geleneğinden seçilmiş filozof ve teologların metinleri incelenerek öğrencilerin hem dil becerileri hem de düşünsel analiz yetenekleri geliştirilecektir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında felsefe ve teoloji alanında önemli filozof ve teologların İngilizceye çevrilmiş metinleri okunacaktır. Augustinus, Aquinas, Pascal, Kant, Kierkegaard, Schleiermacher, Levinas gibi Batı düşünürlerinin yanı sıra Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam filozoflarının metinleri de incelenecektir. Metinler, Tanrı’nın varlığı, iman-akıl ilişkisi, vahiy, etik ve kötülük problemi gibi başlıklar etrafında ele alınacak ve öğrencilerin bu tartışmaları hem dilsel hem de düşünsel düzeyde kavramaları sağlanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Armstrong, Karen. A History of God
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | " Bir Tanrı?" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | " Bir Tanrı?" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | "Yabancılar için bir Işık" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | "Yabancılar için bir Işık" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | "Teslis: Hristiyan Tanrı" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | "Teslis: Hristiyan Tanrı" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | "Tevhid: İslam'ın Tanrısı" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | "Tevhid: İslam'ın Tanrısı" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | "Filozofların Tanrısı" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | "Filozofların Tanrısı" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | "Mistiklerin tanrısı" I | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | "Mistiklerin tanrısı" II | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | "Tanrı'nın Ölümü?" | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | "Tanrı'nın bir Geleceği Var mı?" | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |