EN
  • Anasayfa
  • İİF440 Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF440 - Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yabancı Dilde Dini Metinler II (İngilizce) İİF440 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İLAHİYAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, yüz yüze yürütülecek olup metin okumaları, tartışmalar ve öğrenci sunumları üzerinden işlenecektir. İngilizce terminolojiye hâkimiyet kazandırılırken, öğrencilerin metinleri yorumlama ve eleştirel değerlendirme becerileri de geliştirilecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dini metinlere hâkimiyetlerini artırmak ve felsefe ile teoloji ekseninde önemli düşünürlerin eserleri üzerinden kavramsal derinlik kazandırmaktır. Özellikle Tanrı, vahiy, iman, akıl, etik ve kötülük problemi gibi konularda Batı ve İslam geleneğinden seçilmiş filozof ve teologların metinleri incelenerek öğrencilerin hem dil becerileri hem de düşünsel analiz yetenekleri geliştirilecektir.

Ders İçeriği

Ders kapsamında felsefe ve teoloji alanında önemli filozof ve teologların İngilizceye çevrilmiş metinleri okunacaktır. Augustinus, Aquinas, Pascal, Kant, Kierkegaard, Schleiermacher, Levinas gibi Batı düşünürlerinin yanı sıra Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam filozoflarının metinleri de incelenecektir. Metinler, Tanrı’nın varlığı, iman-akıl ilişkisi, vahiy, etik ve kötülük problemi gibi başlıklar etrafında ele alınacak ve öğrencilerin bu tartışmaları hem dilsel hem de düşünsel düzeyde kavramaları sağlanacaktır.

Ders Kaynakları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Augustinus ve Aquinas okumaları: klasik teolojide akıl ve iman. Ders
3 Aydınlanma ve dini akıl: Kant’ın Yalnızca Akıl Sınırları İçinde Din metni üzerine okuma. Ders
4 Hermeneutik ve teoloji: Schleiermacher’de inancın yorumu. Ders
5 Varoluşçu yaklaşım: Kierkegaard’da paradoks ve öznellik olarak iman. Ders
6 Fenomenoloji ve vahiy: Husserl ve Heidegger’in teolojiye etkisi. Ders
7 Ara sınav tekrarı ve seçilmiş metinler üzerine tartışma. Ders
8 Jean-Luc Marion ve dini tecrübede “doygun fenomen” kavramı. Ders
9 Gianni Vattimo’da teolojide “zayıf düşünce” kavramı. Ders
10 John D. Caputo’da postmodern teolojide “zayıf Tanrı” düşüncesi. Ders
11 Teopoetik ve anlatı teolojisi: inancın dil ve sanat yoluyla ifadesi. Ders
12 Karşılaştırmalı okuma: Hristiyanlık, İslam ve vahiy felsefesi. Ders
13 Öğrenci sunumları: seçilmiş felsefi-teolojik metinlerin yorumlanması. Ders
14 Genel tekrar ve final sınavına hazırlık. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin sonunda daha zor metinleri kendi başına okuyup analiz yapabilme yetisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğreci orta zorluktaki ingilizce dini metinleri okuyup anlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Metin okuma stratejilerine aşina olabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - - - -