| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Tasavvuf Edebiyatı | İİF442 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk Tasavvuf Edebiyatının Anadolu'ya etkisini ortaya koymak. |
| Ders İçeriği |
Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Pir Sultan Abdal, Abdal Musa, Hacı Bayram-ı Veli, Hüdai, Abdû Furkan, Sezai ve Turabi gibi şahsiyetler ve onların Türk Tasavvuf Edebiyatındaki yeri ve önemi. |
| Ders Kaynakları |
Aziz Mahmud Hüdai
Mevlana Yunus Emre Hacı Bektâş-ı Velî |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf edebiyatı şairleri | Ders |
| 2 | Efsaneler | Ders |
| 3 | Evliya menkıbeleri | Ders |
| 4 | Tasavvuf Edebiyatı Eserleri | Ders |
| 5 | Fıkralar | Ders |
| 6 | Tarikat büyüklerinin yaşamlarını konu alan yapıtlar | Ders |
| 7 | Ahmet Yesevi | Ders |
| 8 | Yunus Emre | Ders |
| 9 | Hacı Bektaş-ı Veli | Ders |
| 10 | Pir Sultan Abdal | Ders |
| 11 | Abdal Musa | Ders |
| 12 | Hacı Bayram-ı Veli | Ders |
| 13 | Aziz Mahmud Hüdai | Ders |
| 14 | Abdû Furkan | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türk Tasavvuf Edebiyatını Tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türk Tasavvuf Edebiyatındaki Önemli Şahsiyetleri Öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türk Tasavvuf Edebiyatının Anadolu'daki Etkilerini Bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |