EN
  • Anasayfa
  • İİF309 Dinler Tarihi I (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF309 - Dinler Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Tarihi I İİF309 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Tarihin her döneminde insanlığın ayrılmaz bir parçasını teşkil eden din olgusunu ve bu olgunun kökeniyle ilgili teorileri, bir olgu olarak din ve dinin farklı toplumlardaki tezahürlerini, Dinler Tarihinin ortaya çıkış sürecini, tarifini, konusunu, metodunu ve bu süreçte yapılmış çalışmaları tanıtmak. Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin özelliklerini ve bu dinlere özgü kavramları hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Dinler Tarihi kavramının mahiyet analizi, tarifi, konusu ve metodu Dinler Tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşler ve yaşayan dünya dinleri İnsan için dinin gereği ve monoteizm Yahudiliğin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri Yahudi kutsal kitabı Yahudi mezhepleri Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri Hıristiyan kutsal kitabı Hıristiyan mezhepleri İslamın ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri İslamın kutsal kitabı İslam mezhepleri

Ders Kaynakları Günay Tümer, Abdurahman Küçük, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara.
Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş,Konya, 2004;
Joachim Wach, Dinler Tarihi, İstanbul, 2004
Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, I-III, İstanbul 2003.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Zerdüştlük Maniheizm, Sabiilik, Hinduizm ve diğer lokal dinlerin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri ile Kutsal Kitapları ve Mezheplerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
. Dinlere niteleyici bakmakla birlikte dini fenomenlerde derinleşme ve karşılaştırma anlayışını kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşleri Öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Zerdüştlük Maniheizm, Sabiilik, Hinduizm ve diğer lokal dinlerin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri ile Kutsal Kitapları ve Mezheplerini öğrenir 5 - - - - - - - - -
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. 5 - - - - - - - - -
. Dinlere niteleyici bakmakla birlikte dini fenomenlerde derinleşme ve karşılaştırma anlayışını kazanır. 5 - - - - - - - - -
Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşleri Öğrenir 5 - - - - - - - - -
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. 5 - - - - - - - - -