EN
  • Anasayfa
  • İİF317 İslam Felsefesi II (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF317 - İslam Felsefesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Felsefesi II İİF317 5 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal GÖZ
Amaç

İslam filozof ve düşünürlerini tanıtır

Ders İçeriği

İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak.

Ders Kaynakları Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986. Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986. 2 İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019. History of Islamic Philosophy, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 82
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 tartışmalı ders Tartışmalı Ders
2 Endülüs'te Felsefe Tartışmalı Ders
3 Endülüs'te Felsefe İbn Meserrre İbn Bâcce Tartışmalı Ders
4 Endülüs'te Felsefe İbn Tufeyl İbn Rüşd Tartışmalı Ders
5 Tasavvuf felsefesi İbn Arabî Tartışmalı Ders
6 Tasavvuf felsefesi Sadrettin Konevi, Biruni, Tartışmalı Ders
7 Tasavvuf felsefesi Maverdi Ebu'l Berakat el- Bağdadi Tartışmalı Ders
8 Osmanlı'da Felsefe Tartışmalı Ders
9 Arasınav Tartışmalı Ders Sözlü
10 Osmanlıda felsefe Davud-i Kayseri, Ali et-Tusi Kemalpaşazade, Taşköprüzade Tartışmalı Ders
11 Osmanlıda felsefe Kınalızade katip Çelebi, Yanyalı Ali Efendi Tartışmalı Ders
12 Türkiye'de Çağdaş İslam Düşüncesi İsmail fenni ertuğrul Ferit Kam Mehmet Ali Ayni Tartışmalı Ders
13 Türkiye'de Çağdaş İslam Düşüncesi İsmail Hakkı İzmirli, Babanzade Ahmet Naim, Fuat Sezgin, Tartışmalı Ders
14 İslam Felsefi Düşüncesinin Batı düşüncesine etkisi Final sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. - - 5 5 - - 5 - 5 -
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. - - 5 5 - - 5 - 5 -
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. - - 5 5 - - 5 - 5 -