EN
  • Anasayfa
  • İİF360 İslam Kurumlar Tarihi (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF360 - İslam Kurumlar Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Kurumlar Tarihi İİF360 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi İslam kurumları hakkında bilgi verilir, bu kurumların nasıl faaliyet gösterdikleri, memurları, sosyal etkileri hakkında bilgiler verilir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Amaç

İslam sonrası dönemde ortaya çıkan devlet kurumları ve bu kurumların kökenleri hakkında bilgi edinme.

Ders İçeriği

İslam kurumları, mali teşkilat, vezirlik teşkilatı, saray teşkilatı, taşra teşkilatı, posta teşkilatı, hisbe teşkilatı, şurta teşkilatı, ordu teşkilatı, eğitim kurumları, dini kurumlar, vakıflar.

Ders Kaynakları Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
İbn Haldun. Mukaddime I
Hitti, Ph. K. Siyasî ve Kültürel İslâm Tarihi
Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi,
Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi
Toynbee, A. Tarih Bilinci
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslam Medeniyetine Giriş Tartışmalı Ders Sözlü
2 İslam Öncesi İran Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi Sözlü
3 Bizans Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi Sözlü
4 İslam'dan Önceki Arap Kültürü Sözlü
5 İslam Medeniyetinin Oluşumuna Türk Kültür ve Medeniyetinin Katkısı Sözlü
6 Bir Sentez Olarak İslam Medeniyeti Sözlü
7 Ara Sınav
8 İslam Kurumlarına Giriş Sözlü
9 İslam Öncesi İran Kurumları Sözlü
10 İlk İslam Kurumlarının Oluşumunda İran Kurumlarının Yeri Sözlü
11 İslam Kurumları Üzerinde Bizans Kurumlarının Etkisi Sözlü
12 Hz. Peygamber ve Halifeler Döneminde Kurumlaşma Sözlü
13 Emeviler ve Abbasiler Dönemi Kurumları Sözlü
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir.
İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir.
Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir. - - - - - - - - - -
İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir. - - - - - - - - - -
Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - -