| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Kurumlar Tarihi | İİF360 | 6 | 2 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | İslam kurumları hakkında bilgi verilir, bu kurumların nasıl faaliyet gösterdikleri, memurları, sosyal etkileri hakkında bilgiler verilir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam sonrası dönemde ortaya çıkan devlet kurumları ve bu kurumların kökenleri hakkında bilgi edinme. |
| Ders İçeriği |
İslam kurumları, mali teşkilat, vezirlik teşkilatı, saray teşkilatı, taşra teşkilatı, posta teşkilatı, hisbe teşkilatı, şurta teşkilatı, ordu teşkilatı, eğitim kurumları, dini kurumlar, vakıflar. |
| Ders Kaynakları |
Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
İbn Haldun. Mukaddime I Hitti, Ph. K. Siyasî ve Kültürel İslâm Tarihi Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi Toynbee, A. Tarih Bilinci |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İslam Medeniyetine Giriş | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | İslam Öncesi İran Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi | Sözlü |
| 3 | Bizans Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi | Sözlü |
| 4 | İslam'dan Önceki Arap Kültürü | Sözlü |
| 5 | İslam Medeniyetinin Oluşumuna Türk Kültür ve Medeniyetinin Katkısı | Sözlü |
| 6 | Bir Sentez Olarak İslam Medeniyeti | Sözlü |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | İslam Kurumlarına Giriş | Sözlü |
| 9 | İslam Öncesi İran Kurumları | Sözlü |
| 10 | İlk İslam Kurumlarının Oluşumunda İran Kurumlarının Yeri | Sözlü |
| 11 | İslam Kurumları Üzerinde Bizans Kurumlarının Etkisi | Sözlü |
| 12 | Hz. Peygamber ve Halifeler Döneminde Kurumlaşma | Sözlü |
| 13 | Emeviler ve Abbasiler Dönemi Kurumları | Sözlü |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir. | 5 | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir. | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 1,67 | 1,67 | 3,33 | 3,33 | 1,67 | 5 | 1,67 | 3,33 | 3,33 |