Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Medeniyeti Tarihi | İİF218 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | İlk İslam kaynakları ve kurumları hakkında bilgi verme, İslam kültürünün gelişimi ve diğer toplumlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Amaç |
İslam Kültür ve Medeniyetinin sınırlarını, konularını ve etkilerini bilme. |
Ders İçeriği |
İslam Kültür ve Medeniyetinin kaynakları, öğeleri, Ön Asya ve Afrika toplumlarına etkileri, Asya ve Uzakdoğu'ya etkileri, günümüze kadarki gelişim seyri. |
Ders Kaynakları |
İbn Haldun. Mukaddime I
Toynbee, A. Tarih Bilinci Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Medeniyet Nedir? | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Medeniyetin Direkleri: Adalet ve Ahlâk | Sözlü |
3 | İktisadî Konumlanma | Sözlü |
4 | Vakıf Medeniyeti | Sözlü |
5 | Eğitim (İlim-Âlim-Medrese) | Sözlü |
5 | Eğitim (İlim-Âlim-Medrese) | Sözlü |
7 | Şehirler (Medine-Dımaşk-Bağdat) | |
8 | Şehirler (Basra-Fustat-Semerkand) | Sözlü |
9 | Müspet İlimler | Sözlü |
9 | Müspet İlimler | Sözlü |
9 | Müspet İlimler | Sözlü |
12 | Edebiyat | Sözlü |
13 | Mûsikî | Sözlü |
8 | İslam Sanatı | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |