EN
  • Anasayfa
  • İİF456 Öğretmenlik Uygulaması II (Pedagojik Formasyon) (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF456 - Öğretmenlik Uygulaması II (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretmenlik Uygulaması II (Pedagojik Formasyon) İİF456 8 1 + 6 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Öğretmen MEB ÖĞRETMEN Doç. Dr. Ahmet AYDIN Prof. Dr. Osman KABAKÇILI Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ATAN Dr. Öğr. Üyesi Bayram DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM Doç. Dr. Mehmet HABERLİ Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Ders İçeriği

Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.

Ders Kaynakları Güncel Bilgiler Işığında Din Öğretiminde Yöntemler, Mehmet Zeki Aydın, Rıdvan Demir, Nobel Akademik Yayıncılık, Ekim 2020. ANKARA.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %100
Toplam %100
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %100
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 14 98
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 14 14
Uygulama 2 Uygulama 2 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 210
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
3 Konularda geçen temel ilk eve kavramları ilişkilendirir Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
4 Okuldaki sosyal kulüp ve faaliyetlerin incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
5 Öğrencilerin derse karşı tutum ve tavırları konusunda bilgi sahibi olur Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
6 Sınıf ortamında öğrencilerin sorduğu sorularla öğretmenlerin verdiği cevapları karşılaştırır Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
7 Günlük Plan Doğrultusunda birkonuyu uygun yöntem teknik ve mataryel ile sunma Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
8 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
9 Yapılan etkinliklerle ilgili hazırlanan raporları uygulama öğretmeni ile değerlendirir Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
10 Okulun yönetimi, okuldaki işler ve okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
11 Sınıf ortamında kullanılan ders materyallerini kullanım teknikleri açısından karşılaştırır Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
12 Sınıf ortamında bilgilerin paylaşılması konusunda deneyim sahibi olur Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
13 Günlük Plan Doğrultusunda bir konuyu uygun yöntem teknik ve mataryel ile sunma Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
14 Kazandırılan bilgilerin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur ve Portfolyo dosyası tamamlanır. Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmenini gerçek sınıf ortamında gözlemler Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmeninin rehberliğinde gerçek sınıf ortamında bir konuyu işler Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde bir sınavı soruların hazırlanmasından uygulanmasına ve değerlendirilmesine varıncaya deneyimler Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde sınıf yönetimine dair bilgilerini gerçek sınıf ortamında işe koşmayı tecrübe eder Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde koridorları, öğretmenler odasını ve okul idaresini bizzat yerinde gözlemleyerek eğitim öğretim ortamları hakkında gerçekçi kanaatlar edinir Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmenini gerçek sınıf ortamında gözlemler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmeninin rehberliğinde gerçek sınıf ortamında bir konuyu işler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde bir sınavı soruların hazırlanmasından uygulanmasına ve değerlendirilmesine varıncaya deneyimler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde sınıf yönetimine dair bilgilerini gerçek sınıf ortamında işe koşmayı tecrübe eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde koridorları, öğretmenler odasını ve okul idaresini bizzat yerinde gözlemleyerek eğitim öğretim ortamları hakkında gerçekçi kanaatlar edinir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5