EN
  • Anasayfa
  • İİF220 Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF220 - Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) İİF220 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Öğretmen adaylarına; öğretim teknolojilerini ve materyallerini tanıtmak; kullanımına yönelik uygulamalar yapmak; alanında kullanabileceği öğretim teknoloji ve materyalleri tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.

Ders İçeriği

Çeşitli Öğretim Teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, slâytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Ders Kaynakları Adem Güneş, Din Öğretimi Materyalleri, Dem Yay. İstanbul. 2019
H. İbrahim YALIN, Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Nobel Yay.
Özcan DEMİREL, Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Pegem Yay
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 19 1 19
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar
2 Eğitim Teknolojisi ve İletişim
3 Öğretimin Analizi
4 Öğretim Durumlarını Planlama
5 Öğretimde Araç Gereçlerin Yeri ve Önemi
6 Öğretimde Araç Gereçlerin Seçimi ve Hazırlanması
7 Görsel Tasarım İlkeleri - Görsel Araç Gereç Ve Materyaller (Etkili Kullanım)
8 Ara Sınav
9 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
10 Uzaktan Eğitim
11 Mesaj Tasarımı
12 Teknoloji Planlaması
13 Etkili Sunum Teknikleri- Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanıyla ilgili etkili öğretim materyalleri tasarlar.
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir.
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflar.
Öğretim materyali tasarlama sürecini kavrar.
Öğretim teknolojileri ile öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi kavrar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Alanıyla ilgili etkili öğretim materyalleri tasarlar. - - - 5 - - 5 5 - -
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir. - - - 5 - - - - - -
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflar. - - - 5 - - 5 5 - -
Öğretim materyali tasarlama sürecini kavrar. - - - 5 - - 5 - - -
Öğretim teknolojileri ile öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi kavrar. - - - 5 - - - - - -