Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) | İİF318 | 6 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Kasım KOCAMAN |
Amaç |
Eğitim öğretimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrama, ölçme değerlendirmenin temel kavramları bilgisi, özelliklerine uygun ölçme araçları geliştirme ve uygulama, temel istatistiksel işlemleri uygulama. |
Ders İçeriği |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında aranan özellikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme |
Ders Kaynakları |
Satılmış Tekindal, Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri, Nobel Yayınları. 7. Baskı, 2019.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmenin Yeri Ve Önemi | Beyin Fırtınası |
2 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Temel Kavramlar: Ölçme, Ölçmenin Türleri, Ölçüm, Ölçmede Sıfır, Ölçme Kuralı, Ölçmede Birim, Ölçekler | Beyin Fırtınası |
3 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirmede Temel Kavramlar: Ölçüt, Ölçüt Türleri, Ölçmede Geçerlik, Ölçmede Güvenirlik, Ölçmede Kullanışlılık | Beyin Fırtınası |
4 | Değerlendirme, Geleneksel Değerlendirme, Çağdaş Değelendirme | Beyin Fırtınası |
5 | Bilişsel ve Duyuşsal Alan Davranışlarını ölçme | Beyin Fırtınası |
6 | Okullarda Kullanılan Geleneksel Sınav Türleri: Duoğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Kısa Cevap Gerektiren Sorular, Yazılı Yoklamalar | Tartışmalı Ders |
7 | Çağdaş Değendirme; Portfolyo Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Kavram Haritası Oluşturma, Sözlü Sunum, Tartışma, Çeklist (Çetele) | Tartışmalı Ders |
8 | Görüşme, Gözlem, Anket, Günlük Kayıt Çizelgeleri, Not Defterleri, Karneler ve Öğrenci Dosyaları - (Ara Sınav) | Tartışmalı Ders |
9 | Test Geliştirme ve Madde Analizi | Tartışmalı Ders |
10 | Sözlü Sınavlar | Tartışmalı Ders |
11 | Doğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler ve Eşleştirmeli Testler Uygulaması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Kısa Cevap Gerektiren Testler ve Uzun Cevap Gerektiren Yazılı Yoklama Uygulaması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Kavram Haritası Yapma, Hikaye Yazma Uygulaması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Dönemin ve Öğrenme Konularının Özetlenmesi ve Değerlendirilmesi- (Final Sınavı) | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenme çıktılarına uygun ölçme araç ve metotlarını seçer | |||
Ölçme ve değerlendirmeyle ilişkili temel kavramları açıklar | |||
Ölçme değerlendirme kriterlerine uygun yaklaşımları kullanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme çıktılarına uygun ölçme araç ve metotlarını seçer | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | ;
Ölçme ve değerlendirmeyle ilişkili temel kavramları açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ölçme değerlendirme kriterlerine uygun yaklaşımları kullanır | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | 3,33 | - | - | - | 1,67 | 3,33 | - |