EN
  • Anasayfa
  • İİF368 Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF368 - Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) İİF368 6 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik hakkında öğrencileri donannımlı hale getirmek. Ayrıca u dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinmelerin sağlanacaktır.

Ders İçeriği

Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik. Ayrıca Özel Eğitim dersi içinde, özel eğitim nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, özel eğitimin tarihsel gelişim süreci nasıldır, özel gereksinimli bireylerle çalışan uzmanlar kimlerdir, özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler nelerdir, özel eğitimde ailenin rolü nedir, erken çocukluk özel eğitimi nedir, özel gereksinimi olan bireylerin özellikleri nelerdir konuları yer almaktadır.

Ders Kaynakları B. Yeşilyaprak, Gelişimsel Rehberlik, Ankara: Morpa Yayın, 2006. B. Aydın (Ed.), Rehberlik, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 27 1 27
Final Final 42 1 42
Toplam İş Yükü (Saat) 209
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik-Hizmetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Kisisel Sosyal Rehberlik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Eğitimsel Rehberlik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Mesleki Rehberlik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Bireyi Tanima Teknikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Yarıyıl Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Sol Ayağım Adlı Kitabın Değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 YERDEKİ YILDIZLAR FİLMİNİN ÖZEL EĞİTİM BAKIMINDAN ELEŞTİRİSİ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Özel eğitim ve temellerini tartışabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. - 5 5 - - - - - - -
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. - 5 5 - 5 - 5 - - -
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. - 5 5 - 5 - - - - -
Özel eğitim ve temellerini tartışabilir. - 5 5 - 5 - - - - -
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. - 5 5 - - - - - - -