| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ölçme Bilgisi | ZMH102 | 2 | 2 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMLARI | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Temel ölçme ilkelerinin kavranması, arazide ölçüm yapabilme ve ölçme aletlerini kullanma becerisi kazandırılmasıdır. | 
| Ders İçeriği | Ölçü birimleri, basit ölçme aletleriyle yatay ölçmeler ( uzunlukların ölçülmesi, dik açıların çakılması, konum planlarının çıkarılması), planimetre, alan hesapları, nivelmanla yükseklik ölçmesi, profil nivelmanı ve yüzey nivelmanı, topografik haritaların çizilmesi ve yorumlanması, GPS’in temel esasları. | 
| Ders Kaynakları | Dersi veren öğretim üyesinin ders notları,  önerilen kaynak kitaplar | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | 
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin genel işlenişi hakkında konuşma, tartışma | |
| 2 | Ölçme Bilgisi Tanımı, İçeriği, Tarihsel Gelişimi ve Ölçme Çeşitleri | |
| 3 | Ölçü Birimleri ve Ölçek | |
| 4 | Basit Ölçme Aletleri Yatay Mesafe (uzunluk) Ölçme Aletleri ve Yöntemleri | |
| 6 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
| 6 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
| 7 | Alan Ölçme Yöntemleri | |
| 8 | Ara sınav(Alan Ölçme Yöntemleri) | |
| 9 | Düşey Mesafe (yükseklik) Ölçmesi ve Nivelman Aletleri | |
| 10 | Nokta ve Profil Nivelmanı | |
| 11 | Yüzey Nivelmanı | |
| 12 | Eş Yükselti Eğrilerinin Çizimi | |
| 13 | Topografik Haritaların Yorumlanması | |
| 14 | Küresel Yer Belirleme Sistemelri(GPS) | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | |||
| Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | |||
| Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | |||
| Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | 
|---|---|---|
| Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | 2 | 2; | 
| Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | 2 | 2; | 
| Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | 2 | 2; | 
| Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme | 2 | 2; | 
| Ortalama Değer | 2 | 2 | 
