EN
  • Anasayfa
  • İŞL5021 Muhasebe Standartları (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5021 - Muhasebe Standartları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Muhasebe Standartları İŞL5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Ders Veren Doç. Dr. Şerife SUBAŞI
Amaç

Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri (GAAP), Uluslararası Muhasebe (IAS) ve Finansal Raporlama Standartları (IFRS) ile Türk Muhasebe (TMS) ve Finansal Raporlama Standartları (TFRS) hakkında teorik ve pratik bilgilerin verilmesi

Ders İçeriği

Muhasebe Standartlarının Tanımı ve Önemi: Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları / Kavramsal Çerçeve / TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu / TMS 2: Stoklar / TMS 7: Nakit Akış Tablosu / TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar / TMS 12: Gelir Vergileri / TMS 16: Maddi Duran Varlıklar / TMS 18: Hasılat / TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri / TMS 23: Borçlanma Maliyetleri / TMS 29: Yüksek Enflasyon Dönemlerinde Finansal Raporlama / TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü / TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar

Ders Kaynakları Türkiye Finansal Raporlama Standartları Uygulamaları (Prof. Dr. Gürbüz Gökçen, Prof. Dr. Başak Ataman, Prof. Dr. Cemal Çakıcı)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 35
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 3 9
Final Final 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 9 3 27
Toplam İş Yükü (Saat) 200
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Muhasebe standartlarının tanımı, önemi ve kapsamı; Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının kavramsal çerçevesi
2 TMS 1: Finansal Tabloların Sunumu
3 TMS 7: Nakit Akış Tablosu
4 TMS 2: Stoklar
5 TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
6 TMS 12: Gelir Vergileri
7 TMS 16: Maddi Duran Varlıklar
8 Ara sınav,TMS 16 maddi duran varlıklar
9 TMS 18: Hasılat
10 TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri
11 TMS 23: Borçlanma Maliyetleri
12 TMS 34: Ara Dönem Finansal Raporlama
13 TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü
14 TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Finansal raporlama standartlarını mali analiz amacıyla etkin kullanabilmesi beklenir.
Muhasebe standartları ışığında mali tabloları yorumlayabilmesi beklenir.
Ulusal ve uluslararası muhasebe mevzuatına hakim olması beklenir.
Özel muhasebe problemlerine geçerli mevzuat çerçevesinde çözüm üretebilmesi beklenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Finansal raporlama standartlarını mali analiz amacıyla etkin kullanabilmesi beklenir. 5 5 5 4 4 4 5 5 5 3 3 5
Muhasebe standartları ışığında mali tabloları yorumlayabilmesi beklenir. 4 5 5 4 4 4 5 5 5 3 3 5
Ulusal ve uluslararası muhasebe mevzuatına hakim olması beklenir. 5 5 5 4 4 4 5 4 5 3 4 5
Özel muhasebe problemlerine geçerli mevzuat çerçevesinde çözüm üretebilmesi beklenir. 4 4 5 4 4 4 5 5 5 3 3 5