EN
  • Anasayfa
  • İŞL5033 Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5033 - Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası İŞL5033 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek.

Ders İçeriği

Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek.

Ders Kaynakları Erol EREN; “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Der Yayınları, 2000.
Hayri ÜLGEN ve Kadri MİRZE,“Stratejik Yönetim”, Arıkan Yayınları, 2007.
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Ömer Dinçer, Alfa Yayınları, 2013
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 8 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 5 5
Ödev 1 Ödev 1 1 20 20
Final Final 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Stratejik Yönetim Düşüncesinin Gelişimi ve Stratejik Yönetim Teorisi Ders Tartışmalı Ders
2 Stratejik Yönetim Okulları ve Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders
3 Stratejik Yönetimle İlgili Temel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Stratejik Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders
4 Stratejik Analiz: İç ve Dış Çevre Analizi Ders Tartışmalı Ders
5 Stratejilerin Belirlenmesi: Temel Stratejiler ve Kurumsal Stratejler Ders Tartışmalı Ders
6 Rekabet Stratejileri ve Fonksiyonel Stratejiler Ders Tartışmalı Ders
7 Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Kontrol Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
10 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders
10 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders
10 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders
10 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders
10 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5