| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | İŞL5033 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
| Ders İçeriği |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
| Ders Kaynakları |
Erol EREN; “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Der Yayınları, 2000.
Hayri ÜLGEN ve Kadri MİRZE,“Stratejik Yönetim”, Arıkan Yayınları, 2007. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Ömer Dinçer, Alfa Yayınları, 2013 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 8 | 112 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
| Final | Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Stratejik Yönetim Düşüncesinin Gelişimi ve Stratejik Yönetim Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Stratejik Yönetim Okulları ve Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Stratejik Yönetimle İlgili Temel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Stratejik Yönetim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Stratejik Analiz: İç ve Dış Çevre Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Stratejilerin Belirlenmesi: Temel Stratejiler ve Kurumsal Stratejler | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Rekabet Stratejileri ve Fonksiyonel Stratejiler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 |