EN
  • Anasayfa
  • İŞL5047 Nicel Araştırma Yöntemleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5047 - Nicel Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nicel Araştırma Yöntemleri İŞL5047 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren
Amaç

Tüm çalışmalarda karşımıza çıkabilecek nicel yöntemlerin anlaşılması ve en uygun yöntemin seçilmesidir.

Ders İçeriği

Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacak istatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excel gibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analiz etme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak raporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerinde bulunma.

Ders Kaynakları Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill).
Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition).
W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası, 2008.
Bryman, A. and Cramer D. (1999) Quantitative Data Analysis with SPSS 8 Release for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge.
Plewis, Ian (1997) Statistics in Education. London, Arnold. Creswell, J.W. (2009).
Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd edition.Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
2 Nicel araştırma tasarımı Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
3 Güvenirlik ve geçerlik Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
4 Merkezi eğilim ölçüleri Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
5 Değişkenlik ölçüleri Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
6 Standart puanlar Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
7 t-testi Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
8 Varyans analizi Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
9 Korelasyon Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
10 Basit ve çoklu regresyon Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
11 Faktör analizi Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
12 Non-parametrik testler Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
13 Nicel araştırmalarda yaygın sorunlar Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
14 Yeni eğilimler ve arayışlar Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nicel araştırmayla ilgili temel kavramları tanımlayabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nicel araştırmaların temel varsayım ve ilkelerini açıklayabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını özetleyebilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nicel ve nitel araştırma paradigmalarını karşılaştırabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nicel araştırmalarda güvenirlik ve geçerliği yorumlayabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Nicel araştırmayla ilgili temel kavramları tanımlayabilme - - - - - - - - - - - -
Nicel araştırmaların temel varsayım ve ilkelerini açıklayabilme - - - - - - - - - - - -
Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını özetleyebilme - - - - - - - - - - - -
Nicel ve nitel araştırma paradigmalarını karşılaştırabilme - - - - - - - - - - - -
Nicel araştırmalarda güvenirlik ve geçerliği yorumlayabilme - - - - - - - - - - - -